سه مرکز کمپوست در گیلان راه‌اندازی شد

سه مرکز کمپوست در گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه اقتصادی «مثبت و منفی پنج» شبکه پنج سیما در مورد محیط زیست گیلان و معضلات آن گفت: در حال حاضر مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین معضلات استان گیلان است. در هر منطقه‌ای پسماند شهری به عهده شهرداری‌هاست و حمایت شورای شهر می‌تواند در این راه مفید باشد. نقش محیط زیست در این زمینه نظارت و سیاست‌گذاری کلان است. محیط زیست می‌تواند با جلب همکاری دستگاه‌های مرتبط به اهداف کلان دست پیدا کند. بنابراین در این زمینه موفق نخواهیم شد مگر با حمایت و همراهی شهرداری‌ها و شورای شهر.

ابتکار که به تازگی از بازدید استان گیلان بازگشته است، به احیای تالاب انزلی اشاره کرد که در این سفر پیگیر فعالیت‌های اجرایی مربوط به آن بوده است. بحران گیاه آزولا و آسیب‌های ناشی از آن یکی دیگر از مواردی است که محیط زیست گیلان با آن روبروست. ابتکار در این زمینه ازکلیه نهاد‌ها و گروه‌های دانش بنیان دعوت کرد تا در بحث تالاب انزلی و بحران گیاه آزولا مشارکت کنند.

دکتر ابتکار همچنین در خصوص خبرهای خوش محیط زیستی در استان گیلان با اشاره به پیگیری استاندار گیلان، از راه اندازی سه مرکز کمپوست در شهرهای گیلان خبرداد. در این مراکز پسماندهای عالی و‌ تر به کمپوست تبدیل خواهند شد. معاون رئیس جمهور با بیان آیین‌نامه حمایتی دولت در خصوص مدیریت پسماند و زباله، به نقش مهم شهرداری‌ها اشاره کرد که می‌توانند با جلب مشارکت مردم و شوراهای شهر در مدیریت پسماند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند. براساس این آیین‌نامه که ماه گذشته تصویب شده است، دولت حمایت گسترده‌ای از برنامه‌های پسماند زباله خواهد داشت.

 همچنین ابتکار در خصوص مقدمات راه اندازی نیروگاه زباله به انرژی در استان گیلان گفت و اعلام کرد جایابی این نیروگاه توسط محیط زیست انجام شده است.

سه مرکز کمپوست در گیلان راه‌اندازی شد

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 4591 ساعت خبر : 9:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4591
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات