۳ امتیاز طلایی برای خیبر

۳ امتیاز طلایی برای خیبر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از مهر رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد تیم خیبر خرم‌آباد به دلیل اینکه نتوانست آرامش لازم را در سکوها فراهم کند، به بازی بدون حضور تماشاگر محروم و جریمه نقدی محکوم شد.

اسماعیل حسن‌زاده در مورد اتفاقات دیدار دو تیم خیبر خرم‌آباد و آلومینیوم هرمزگان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: چند نکته مهم در این رای است. تیم میزبان (خیبر خرم‌آباد) از اینکه نتوانسته بود آرامش لازم را در سکوها فراهم کند و رفتار تماشاگران با پرتاب سنگ و اشیا که موجب صدمه رسیدن به بازیکنان بود، صورت گرفت، از نظر ما تخلف مهمی محسوب می‌شود.

وی افزود: همانطوری که در آئین‌نامه انضباطی فیفا سختی‌های لازم در خصوص پرتاب اشیا وجود دارد، در آئین‌نامه انضباطی ما نیز این سخت‌گیری‌ها لحاظ شده و تیم خیبر خرم آباد علاوه بر جریمه نقدی، به دو جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در استادیوم محروم شده است.

۳ امتیاز طلایی برای خیبر

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: اگر به هر دلیلی بازی قطع می‌شود و یا نیمه تمام می‌ماند، باید با دستور مقامات، بازی یا ادامه پیدا کند و یا نیمه تمام اعلام شود. در واقع هر کدام از دو تیم که در زمین هستند، اجازه ندارد زمین بازی را به اختیار خود ترک کنند. در این مسابقه قبل از اینکه داور و ناظر سازمان لیگ تعیین تکلیف برای ادامه بازی و یا تعطیلی مسابقات کنند، تیم آلومینیوم هرمزگان که تا دقیقه ۹۰ بازنده بازی نیز بوده است، زمین مسابقه را بدون اجازه ترک می‌کند که این امر نا فرمانی از مقامات برگزار کننده است.

وی ادامه داد: برخی از مسئولین تیم آلومینیوم هرمزگان در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که با ناظر بازی برای ترک زمین مسابقه هماهنگ شده بود اما ناظر این دیدار صراحتا در نامه‌ای به کمیته انضباطی اعلام کرد که تیم آلومینیوم هرمزگان با ناظر بازی جهت خروج از زمین کسب تکلیف نکرده است.

حسن‌زاده در ادامه یادآور شد: در آئین‌نامه انضباطی پیش بینی شده اگر تیمی زمین بازی را ترک کند، نتیجه آن ۳ به صفر به سود تیم دیگر خواهد بود. البته اجرای قانون در خصوص این پرونده به این معنا است که تیم‌ها در هیچ شرایطی اجازه ندارند تا خودشان برای خروج از زمین بازی تصمیم بگیرند و تنها داور، نماینده فدراسیون و ناظر سازمان لیگ (افراد رسمی برگزار کننده مسابقه) باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

وی همچنین خاطرنشان رد: اگر با بروز هر اتفاقی، تیمی که به هر نحوی تشخیص داد زمین  را ترک کند در آینده نمی‌شود مسابقات را اداره کرد. رفتار تماشاگران خیبر خرم‌آباد بسیار زشت بود. اگرچه این اتفاق به خیر گذشت اما اگر دوباره تکرار شود، بدون شک حوادث جبران ناپذیری پیش می‌آید.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اضافه کرد: همانطور که کمیته انضباطی مسئول رسیدگی به این پرونده است، در مورد نیمه تمام ماندن و یا تعطیلی این رقابت، مقامات رسمی مسابقه مسئولیت داشته و تیم آلومینیوم بدون کسب تکلیف نباید زمین را ترک می‌کرد.

۳ امتیاز طلایی برای خیبر

وی در ادامه بیان کرد: البته با توجه به حوادثی که در لیگ برتر و لیگ یک پیش آمده و منتهی به مصدومیت افراد با پرتاب اشیا شده است، مسلما از این پس درتنبیهات انضباطی، سخت‌گیری بیشتری خواهد شد. باتوجه به اینکه تیم خیبر خرم‌آباد در طول سال گذشته و امسال جز تیم‌های با انضباط بوده اما به دلیل تخلفات تماشاگرانش، در نهایت تنبیهاتی را بیشتر از تیم فولاد برایشان در نظر گرفتیم.

حسن‌زاده در پایان گفت: اتفاقی که در بازی فولاد رخ داد باعث شد تا این تیم را یک جلسه از برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر محروم کنیم اما در مورد خیبر خرم‌آباد با توجه به گزارشات ناظر و داور بازی، جرایم بیشتری را در نظر گرفته‌ایم. قصد ما از این جرایم و یا تنبهات این است که دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 5109 ساعت خبر : 8:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5109
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات