مدیرکل ثبت احوال لرستان از ادارات تابعه بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال لرستان، مدیرکل ثبت احوال استان لرستان از ادارات ثبت احوال شهرستان‌های بروجرد – اشترینان و سیلاخور بازدید کرد.

در این دیدار روسا و کارکنان ادارات ضمن تبریک از انتصاب آقای امانی‌پور به عنوان مدیرکل ثبت احوال لرستان به بیان مشکلات خود و اداره پرداختند و خواستار پیگیری و رفع آنها خصوصا مطالبات خود شدند آقای امانی‌پور هم با بیان اینکه خود از خانواده ثبت احوال است و با مشکلات کارکنان آشنا می‌باشد گفت که ما هم با همکاری کارکنان تلاشهای خود را جهت مرتفع نمودن مشکلات خواهیم نمود وی در ادامه اظهار داشتند که ما برای خدمت کردن آمدیم و قطعا سعی و تلاش خود را در این زمینه خواهیم داشت.

پایان پیام

در مورد سیلاخور

دشت سیلاخور بزرگ‌ترین زمین هموار استان لرستان در غرب ایران است. این دشت وسیع که بیشتر مساحت شهرستان‌های دورود و بروجرد و شهرستان نهاوند و تویسرکان و شهرستان ملایر و شهرستان الیگودرز و شهرستان شازند و شهرستان خنداب و شهرستان خمین و شهرستان محلات را دربرمی‌گیرد که به این مناطق لرستان ثلاثی (سوم) گفته می شود. از قطب‌های کشاورزی و باغداری منطقه هم به‌شمار می‌رود.

آثار به دست آمده از مناطقی چون تپه قلا رمیان (قلعه رومیان) در سه‌کیلومتری جنوب بروجرد و دیگر تپه‌ها و گورستان‌های تاریخی، سکونت بشر را از دست‌کم ۵۰۰۰ سال پیش در این ناحیه مسجل می‌کند. سیلاخور در طول تاریخ جنگ‌های زیادی را به خود دیده و بارها مورد هجوم قرار گرفته‌است. جنگ نهاوند از امثال ان . بنابر آثار موجود اسکندر، اعراب، مغول‌ها، تیمور و افغان‌ها هجوم‌های گسترده و ویرانگری به این ناحیه داشته‌اند. سربازان سیلاخوری همواره به شجاعت و جنگاوری معروف بوده‌اند و پادشاهان قدیم حساب مخصوصی روی سپاهیان سیلاخوری خود باز می‌کرده‌اند.

در زبان لری (سیلا) به معنی (سوراخ) و (خور) به معنی (خورده شده) که اهالی دشت سیلاخور به این باورند که زلزله ایی در گذشته در این دشت به وقوع پیوسته که زمین سوراخ و چند روستا بلعیده شدند و نام سیلاخور (سوراخ خور) بر ان نهاده اند.

کد خبر : 3961 ساعت خبر : 11:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3961
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات