مراسم رونمایی از فیلم سینمایی مزارشریف برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گَلوَنی مراسم رونمایی از فیلم سینمایی مزارشریف به کارگردانی حسن برزیده همراه با تجلیل از خانواده شهدای مزارشریف شب گذشته یک شنبه اول شهریور  ساعت ۲۱:۳۰ در سینما استقلال برگزار شد.

به نقل از ستاد خبری فیلم سینمایی مزارشریف، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری طی سخنانی گفت: از سینمای کشور و هنرمندان آن ممنون هستیم که نگذاشتند واقعه مزارشریف فراموش شود درحالی‌که شاید گروهی می خواستند این واقعه به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: وظیفه هنر و هنرمندان است که از مظلومیت و همچنین افتخاراتی که در کشور وجود دارد دفاع کنند و یکی از نمادهای مظلومیت شهدایی مزارشریف هستند که بسیار مظلوم شهید شدند و حیف بود اگر سینمای ما به این موضوع بزرگ نمی پرداخت.

رئیس حوزه هنری با تشکر از همه کسانی که تلاش کردند تا مزارشریف ساخته شود گفت: واقعه مزارشریف ۱۷ سال دغدغه حسن برزیده بود و زمانی که ساخت این فیلم را شروع کرد تعدادی از بهترین های سینمای ایران همچون منوچهر شاهسواری، علیرضا زرین دست، حسین یاری، مهتاب کرامتی و دیگر دست اندرکاران فیلم او را همراهی کردند و به عنوان یک وظیفه ملی در ساخت این اثر شرکت کردند.

مومنی شریف همچنین گفت: ما امروز و فردایمان را مدیون کسانی هستیم که از ما و کشورمان دفاع کردند و مزارشریف بخشی از این رشادت ها و دفاع را نشان می دهد و امیدوارم این فیلم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت امروز کشورهای منطقه گفت: امروز ما در اطرافمان نمونه های بارز تفکر خشن ، افراطی گری و همچنین رفتار تاریک اندیشه تکفیری را می بینیم و نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم زیرا هدف اول آنها ما هستیم.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: فیلم سینمایی مزارشریف به خوبی در قالب یک اثر هنری به موضوع افراط و تفکر خشن و تاریک تکفیری پرداخته است و باید کمک کنیم تا این فیلم هرچه بهتر و بیشتر دیده شود.

در ادامه این مراسم حسن برزیده کارگردان فیلم نیز طی سخنان کوتاهی گفت: از همه عوامل و کسانی که من را در ساخت این فیلم یاری و همراهی کردند تشکر می کنم . در این روزها اسم سهیل جهان بیگلری که در زمان ساخت فیلم مسئولیت داشت و به ما بسیار کمک کرد گاهی فراموش می شود و من اینجا بر خود واجب می دانم که از وی تشکر کنم.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی سوره، منوچهر شاهواری تهیه کننده، حسن برزیده کارگردان، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان و سایر عوامل فیلم مزارشریف به روی سن آمدند و از خانواده های شهدای حادثه مزارشریف با اهداء لوح تقدیر و تاج گل تجلیل کردند.

در این مراسم هنرمندان و مدیران فرهنگی همچون علیرضا رضاداد، محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، ابراهیم مختاری، حبیب اسماعیلی، منصور لشگری قوچانی، غلامرضا محمدرضا فرجی، حسن زاهدی، کامران ملکی، سید محسن هاشمی، مسعود رایگان، علیرضا زرین دست، حسن برزیده، حبیب ایل بیگی، سهیل جهان بیگلری، امیررضا معتمدی، بهمن اردلان و اعضای هیات مدیره خانه سینما ، خانواده های شهدای مزارشریف و نمایندگان رسانه ای جمعی حضور داشتند و فیلم سینمایی مزارشریف رونمایی و به نمایش درآمد.

اجرای این برنامه را کامران ملکی بر عهده داشت.

عکس‌های این مراسم را ببینید:

پایان پیام

کد خبر : 3862 ساعت خبر : 9:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3862
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات