مستند سمندر لرستانی در ایران پخش نمی‌شود

محمد فرزان‌منش کارگردان مستند سمندر لرستانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری گلونی درباره پخش این فیلم گفت: این فیلم یک مستند گردشگری و کاملا رئال است که برای شبکه‌ای از کشور هلند آماده شده است. البته در ابتدا قرار بود این فیلم برای شبکه «جام‌جم» تهیه شود ولی وقتی وارد کار شدیم دیدیم سطح کار را می‌توانیم خیلی بالا ببریم و کار بهتری ارائه دهیم پس تصمیم گرفتیم در خارج از کشور پخش شود. مدت زمان فیلم ۴۲ دقیقه است که در ۱۲ دقیقه اول لرستان معرفی می‌شود و بعد به موضوع سمندر لرستانی پرداخته شده است. بخش زیادی از کار را خانم رحمتی انجام داده و در واقع فیلم دو کارگردان دارد.

فیلم نمای هلیکوپتری دارد، از چهار دوربین با ورژن‌های خیلی بالا استفاده کرده‌ایم. خیلی تمایل نداشتم که این کار در ایران ارائه شود چون زحمت دیده نمی‌شود و پولی هم نمی‌دهند. ما در لرستان بسیار مورد بی‌مهری دوستان قرار گرفتیم. می‌دانستم که عاقبت کاری می‌کنیم که خارج از مرزها ارزش دیده شدن داشته باشد. اگر فیلم قرار بود در ایران اکران شود قطعا قسمت‌هایی از آن سانسور می‌شد هرچند که رویکرد و موضوع کاملا گردشگری است. حالا هم اگر قرار باشد کاری ساخته شود با توجه به حاشیه‌های که برای سمندر لرستانی پیش آمده من عکس‌ها و فیلم هایی را در آرشیوم دارم که می‌توانم ارائه کنم و این طور کمک بدهم.

پایان پیام

در مورد مشخصات سمندر لرستانی بیشتر بدانید

سمندر کوهستانی لرستان دارای بدنی به طول ۱۴ سانتی‌متر است و پوست آن در قسمت پشتی قهوه‌ای رنگ با خال‌ها یا نوارهایی زرد یا نارنجی بوده که ظاهری زیبا به این دوزیست بومی ایران بخشیده‌است. از مشخصه‌های آن‌ها آبشش‌های بزرگ است. سمندر لرستانی اگر چه در آب‌های سرد زیست می‌نماید اما نسبت به گرما نیز مقاومت بیشتری در مقایسه با دیگر سمندرها از خود نشان می‌دهد.

کد خبر : 3843 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3843
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات