وضعیت رودخانه کشکان بدتر شده است

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست پلدختر گفت: وضعیت رودخانه کشکان بدتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، «امیررضا محمدی‎نژاد» اظهار کرد: متأسفانه رودخانه کشکان وضعیتی بدتر از قبل پیدا کرده و هر روز بر وخامت اوضاع افزوده می‏‌‎‎شود.

وی خاطرنشان کرد: چند وقت قبل آب آن به پلدختر می‎رسید اما حال تنها آب آن تا منطقه مورانی می‎رسد. هر روز از آب این رودخانه به‎صورت کیلومتری کاسته می‎شود.

رئیس اداره‌ی محیط‌زیست پلدختر با اشاره به دستگیری سه ماهیگیر در منطقه، گفت: از این افراد ۱۳۰ قطعه ماهی به همراه یک رشته تور سالیک کشف و ضبط شده است.

وی افزود: برای این افراد پروانه قضایی تشکیل شده و برای پیگیری بیشتر به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمدی‎نژاد تصریح کرد: محیط‌زیست پلدختر را آتش‎سوزی و خشکسالی به‎شدت تهدید می‎کند باید برای این معضل‎ها فکری اساسی کرد، چون منطقه را با بحران زیست‌محیطی روبرو کرده است.

پایان پیام

رودخانه کشکان

رودخانه کشکان سیل خیزترین رودخانه استان لرستان است؛ و سرچشمهٔ اصلی رودخانهٔ کرخه می‌باشد

حوزه آبریز کشکان با مساحت ۹۷۷۵/۶۶ کیلومتر مربع در ناحیه جنوب غربی ایران واقع شده‌است. این حوزه بخش مهمی از سرشاخه‌های پرآب رودخانه کرخه را تشکیل می‌دهد این رود در ۵ کیلومتری شهر ویسیان در روستایی به نام دواب (دوآب روستایی در دهستان ویسیان بخش ویسیان شهرستان چگنی استان لرستان ایران است. دواب در بین مردم منطقه ویسیان به گرداب نیز شهرت دارد.) به رودخانه گلال خرم آباد می‌پیوندد و حدود یک سوم خاک لرستان را در بر می‌گیرد و بخش عمده آن از شهرستان سرابدوره چگنی سرچشمه گرفته و می‌گذرد و رودهای کوچکتری از شهرستان‌های نورآباد، خرم‌آباد، کوهدشت، الشتر و پلدختر در طول مسیر به آن اضافه می‌شوند.

حوزه آبخیز رودخانه کشکان در تقسیم‌بندی هیدرولوژی ایران جزئی از حوزه آبریز خلیج فارس به حساب می‌آید.

در جریان سیل ابتدای سال ۱۳۹۸، دبی این رود از ۴۶۰۰ متر مکعب در ثانیه عبور کرد.

کد خبر : 4225 ساعت خبر : 5:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4225
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات