پروژه تولید خوراک آبزیان در بروجرد به بهره‎برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، به مناسبت هفته دولت ظهر امروز پروژه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال در بروجرد به بهره‎برداری رسید.

به مناسبت هفته دولت ظهر امروز پروژه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال است، این در حالی است که این پروژه توسط شرکت دانه طلایی بروجرد و با ظرفیت ایجاد اشتغال ۲۵ نفر افتتاح شد.

تسهیلات اعطائی به پروژه تولید خوراک آبزیان ۱۶ میلیارد ریال و سهم آورده سرمایه‏‌گذار نیز ۳۵ میلیارد ریال است.

لازم به ذکر است، این پروژه در مساحت پنچ هزار مترمربعی و با صرف هزینه ۵۱ میلیارد ریال به بهره‎برداری رسیده است، مواد اولیه تولیدی کارگاه تولید خوراک آبزیان بروجرد شامل سویا، ذرت، پودر ماهی، آرد گندم، روغن و ملاس است.

همچنین نوع محصول تولید شده این کارگاه تولیدی خوراک آبزیان ماهیان سردآبی-گرم آبی است.

در سومین روز از هفته دولت سه پروژه توسط اداره جهاد کشاورزی در بروجرد به بهره‌‏برداری رسید.

پایان پیام

در مورد شهر بروجرد

بروجرد مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران است.

این شهر در شمال دشت حاصلخیز سیلاخور قرار گرفته و قله‌های مرتفع گرّین از مجموعه رشته کوه‌های زاگرس، شمال غربی تا جنوب شرقی آن را دربر گرفته‌اند. سراب‌های دائمی متعددی که از دامنه این کوه‌ها جاری است، در اقتصاد منطقه و توسعه شهر بروجرد نقش داشته‌اند.

بروجرد از گذشته‌های دور، دارای موقعیت ویژه ارتباطی بوده‌است و امروزه نیز قرارگیری این شهر بر سر شاهراه تهران – جنوب یکی از عوامل رونق اقتصادی آن به‌شمار می‌رود. بروجرد در اواخر دوره ساسانیان یکی از شهرهای ناحیه پهله از سرزمین ماد بود. حموله وزیر محلی آل ابی دلف از حکمرانان عباسی بین سال‌های ۲۱۰ تا ۲۵۸ هجری قمری در عمران بروجرد کوشید و در آن منبری برپا کرد.

 

کد خبر : 3966 ساعت خبر : 12:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3966
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات