کمیته تخصصی بتن در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان از تشکیل نخستین کمیته تخصصی بتن در استان خبر داد.

سید علی موسوی افزود: با توجه به رونق گرفتن طرح‌های عمرانی استان و مصرف بالای بتن در طرح‌ها، این کمیته به منظور ارتقاء کیفی این محصول تشکیل شده است.

وی ساماندهی وضعیت تولید و اجرای بتن در طرح‌های استان را از دیگر اهداف تشکیل این کمیته برشمرد و اظهار داشت: ۱۰ دستگاه اداری و اجرایی موثر تصمیم‌گیر از جمله سازمان نظام مهندسی، استاندارد و صنعت معدن تجارت با محوریت دفتر فنی استانداری اعضای این کمیته تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ کارگاه و واحد تولید بتن دارای مجوز در استان فعال است گفت: ۳۰ تا ۴۰ واحد بدون مجوز نیز در استان شناسایی شده که باید برای ارتقاء کیفیت بتن تولیدی نسبت به اخذ استانداردهای لازم و مجوزهای مربوطه اقدام نمایند.

موسوی در خصوص میزان تولید بتن در استان نیز افزود: به طور متوسط چنانچه ۵۰ کارگاه  خصوصی فعلی  در روز ۲۰۰ متر مکعب بتن تولید کنند این میزان معادل ۱۰ هزار متر مکعب در روز است و همین میزان نیز در بخش دولتی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات این کمیته به صورت ماهانه برگزار و مصوبات آن برای تایید و اجرا به شورای فنی استان ارجاع داده می‌شود.

گفتنی است با تصویب و شروع بکار این کمیته در دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن مصوبات این کمیته در حوزه عمرانی و صنعت بتن شاهد رضایت مردم عزیز هم استانی در این حوزه خواهیم بود و من بعد با ایجاد ساختمان های با دوام و مقاوم بتنی همسو با توسعه پایدار، بسوی ساخت لرستانی ایمن در برابر زلزله حرکت اصولی‌تری ایجاد خواهد شد.

پایان پیام

در مورد بتن

بتن، در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد گفته می‌شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولان‌ها، سرباره کوره‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه شود.

کد خبر : 4346 ساعت خبر : 2:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4346
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات