گازرسانی به شهر سپیددشت در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر،‌ عملیات گاز رسانی به شهر سپیددشت استان لرستان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

حشمت‌الله شمس خرم‌آبادی مدیر عامل شرکت گاز لرستان در این رابطه  با اشاره به بهره‌برداری از عملیات گاز رسانی به شهر سپیددشت با حضور استاندار لرستان اظهار داشت: برای اجرای عملیات گاز رسانی به شهر سپیددشت بیش از ۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز اجرایی شده است.

وی از اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری برای اجرای این پروژه خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۵۰۰ المک گاز نیز در شهر سپددشت نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان از احداث سه ایستگاه فشار گاز در قالب اجرای این پروژه خبر داد و تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای عملیات گاز رسانی به شهر سپیددشت هزینه شده است.

شمس خرم‌آبادی یادآور شد: شهر سپیددشت دارای بیش از پنج هزار نفر جمعیت است.

پایان پیام

در مورد گاز

 یکی از حالت‌های ماده میان چهار حالت ممکن (جامد، مایع، گاز، و پلاسما) است. گاز در واقع یک مایع قابل تراکمی‌ است که نه تنها به شکل ظرف خود در می‌آید؛ بلکه حجم خود را تا پر کردن آن ظرف نیز گسترش خواهد داد.

وابستگی حرکت اتم‌ها یا مولکول‌های ماده از یکدیگر در حالت گاز بسیار کم‌تر از حالت‌های جامد یا مایع‌است. در این حالت از ماده، فاصله‌های مولکول‌ها از یکدیگر بسیار زیاداست و به همین دلیل نیروهای برهم کنش مولکولی در آن بسیار اندک هستند. همین فاصلهٔ زیاد بین ذرات است که گاز را از مایع و جامد متمایز می‌کند. این جدایی باعث می‌شود که گاز معمولاً بی‌رنگ و نامرئی در نگاه انسان مشاهده گردد. یک نمونهٔ بسیار شناخته شدهٔ گاز بخار آب است.

در حالت گازی نیز مولکول‌ها به‌صورت کاتوره‌ای (Random) حرکت می‌کنند اما از آنجا که فاصلهٔ آنها از یکدیگر زیاداست تعداد برخوردهای میان آن‌ها بسیار کم‌تر از حالت‌های دیگر ماده‌است.

کد خبر : 3892 ساعت خبر : 10:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3892
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات