آغاز عملیات احداث اتوبان بروجرد-اراک

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، فرماندار ویژه بروجرد گفت: عملیات احداث اتوبان بروجرد در ورودی این شهرستان به سمت اراک به زودی آغاز می‌شود.

مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری در راستای تبدیل آزاد راه اراک، خرم‌آباد به نام واقعی آن یعنی آزاد راه اراک، بروجرد، خرم‌آباد انجام شده است.

وی نقش این آزاد راه را در جذب سرمایه‌گذاران مهم برشمرد و افزود: یکی از مزایای عبور این بزرگراه از شهرستان بروجرد توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل در این شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران مختلف است براین اساس در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان درخواست تعین وضعیت این بزرگراه به وی اعلام شد و پس از آن مشکل آن برطرف شد.

فرماندار ویژه بروجرد از احداث اتوبان سه خطه در ورودی این شهرستان خبرداد و بیان کرد: این اتوبان که قول احداث آن از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده است، دارای سه خط رفت و سه خط برگشت است و از میدان آیت‌الله بروجردی تا آزاد راه اراک، بروجرد، خرم‌آباد در دست انجام و سپری شدن مراحل اولیه به منظور آغاز عملیات اجرایی آن است.

وی کاهش مسیر تردد بین بروجرد تا خرم‌آباد را از مزایای احداث این اتوبان دانست و عنوان کرد: براین اساس فاصله تردد بین بروجرد تا خرم‌آباد به کمتر از ۴۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

پورقاسمیان با اشاره به مزایای احداث این اتوبان خاطرنشان کرد: این اتوبان با عرض زیاد و نورکافی مانع لغزندگی و تصادفات معمول شده و می‌توانند از فاصله بروجرد تا اراک در این مسیر بکاهد.

وی از اخذ مجوز احداث راه آهن بروجرد خبرداد و گفت: دولت مجوز احداث ایستگاه راه آهن در این شهرستان را صادر کرده و اقدامات اولیه به منظور اجرای عملیات آن در دست انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده ایستگاه و راه آهن بروجرد کار خود را به منظور جابه‌جایی مسافران آغاز کند.

فرماندار ویژه بروجرد بیان کرد: پیگیری‌ها به منظور اخذ اعتبارات لازم در بودجه سال آینده در دست انجام است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده و شهرستان بروجرد به عنوان یک نقطه استراتژیک برای سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید و نقطه اتصال استان‌های غرب و شمال غرب محسوب می‌شود.

وی از خرید حدود ۵۰ درصد از اراضی مورد نیاز راه آهن در این شهرستان خبرداد و گفت: این زمینه‌ها به دلیل داشتن مصوبه مجلس خریداری شده و مابقی آنها نیز با تامین اعتبار خریداری می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 6382 ساعت خبر : 2:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6382
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات