افتتاح ساختمان اداره کل پست لرستان

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
به مناسبت افتتاح ساختمان اداره کل پست استان لرستان ما هم روزنامه امروز را با این خبرهای پستی آغاز می‌کنیم.
تسنیم امروز چند خبر پستی برای لرستان داشت. حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست کشور در استان لرستان ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل پست استان لرستان، گفت: در بخش پست استان، یک صد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری طی شش‌ماهه امسال انجام‌شده است و پست لرستان جزو شش استانی است که به پست لجستیک مجهز می‌شود. وی افزود: امروز از باجه مرکزی شهرستان خرم‌آباد بهره‌برداری می‌شود و از پکیج کامل نامه‌رسانی شامل کلاه کاسکت، موتورسیکلت، کیف نامه‌رسان لباس، باکس و دستگاه صندوق پستی هوشمند که برای اولین بار در کشور در ساختمان وزارت خانه روز جهانی پست رونمایی شد، اولین دستگاه آن امروز در خرم‌آباد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان هم عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل پست استان لرستان اظهار داشت: در استان لرستان با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید و حضور استاندار لرستان، یک حرکت جدی در امر توسعه استان با محوریت ارج نهادن به جایگاه سرمایه‌گذاری و دعوت از سرمایه‌گذار برای ایجاد فرصت‌های شغلی آغاز شده است. وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای خدمات پستی روستاییان، بیان کرد: اگر بخواهیم خدمات مطلوبی را در روستاها ارائه دهیم باید زیرساخت‌های لازم انجام شود و خدمات پستی به‌عنوان خدمات ارزشمند به روش‌های نوین تعریف شود تا بتوانیم هر چه بیشتر از امکانات استفاده کنیم.

امروز استاندار هم خبر خوبی برای لرستان داشت. ایشان گفت: شرایط مطلوب برای تبدیل لرستان به قطب گردشگری کشور وجود دارد و باید تلاش شود با احیا ظرفیت های موجود لرستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود. هوشنگ بازوند در همایش نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران و جهان در هتل زاگرس بروجرد افزود: با توجه به اینکه لرستان استان ثروتمندی از لحاظ منابع طبیعی و شرایط آب و هوایی است شرایط پذیرش و تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری را دارد. استان لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب‌شده و در این راستا اقدامات قابل قبولی در راستای توسعه و ثبت ژئوپارک های آن انجام‌شده است.

مهندس فتحی مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان هم امروز خبری از شروع سرشماری حیات وحش لرستان داشت. امروز ،با توجه به اهمیت جمع آوری اطلاعات جمعیتی گونه‌های شاخص پستانداران ،شامل کل و بز ،قوچ و میش و آهو سومین نشست کارگروه آمار بردارای حیات وحش استان لرستان به ریاست مدیر کل محیط زیست لرستان و با حضور کارشناسان و مسئولین مناطق تحت مدیریت ،نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و جمعی از علاقه مندان محیط زیست ریالدر سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید. مهندس فتحی ضمن بیان اهمیت موضوع و نقش وجود آمار و اطلاعات واقعی از رقم جمعیتی در مدیریت حیات وحش از مجموعه‌های گروه درخواست دقت و صحت آمار را بر اساس هدایت مستقیم نمودند، به همین منظور مقرر گردید با تشکیل اکیپ‌های ۵ نفره شامل :کارشناسان محیط زیست ،محیط بان،و افراد مطلع محلی به همراه یک نفر شکارچی قانومند با بهره‌گیری از نقشه‌ها و تجهیزات انفرادی ،از ۵آذر ماه به مدت ۱۵ روز نسبت به سرشماری پائیزه حیات وحش استان اقدام نمایند. وی اظهار داشت :در جهت افزایش صحت و دقت سرشماری سال جاری ،متفاوت از سرشماری در سال‌های قبلی بوده ،بطوریکه در سال جاری آماربرداری در دو مرحله انجام خواهد شد که پس از از انجام مرحله اول ،مرحله دوم با فاصله زمانی ۱۰روزه بعد با همکاری اکیپ جدید تحت عنوان ناظرین انجام و سپس با جمعبندی و آنالیز مشاهدات آمار هدایت جمعیتی بطور مستند اعلام می‌گردد.

با شروع محرم کم کم حال و هوای شهر هم عاشورایی می‌شود. از جمله این مراسم عاشورایی نمایشگاه عکس و پوستر است. طی خبری از تسنیم نمایشگاه عکس و پوستر عاشورایی عصر امروز به مناسبت ماه محرم با مضامین احادیث و روایات عاشورایی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر برپا شد. این نمایشگاه تا سوم آبان ماه امسال (یازدهم محرم) با ۶۰ پوستر و عکس عاشورایی در نگارخانه ارشاد پلدختر برپا است. این نمایشگاه هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ دقیقه آماده بازدید از علاقه‌مندان است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6340 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات