انتشار شماره تازه ماهنامه فرهنگ و سینما

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، تازه‌ترین شماره از ماهنامه تخصصی «فرهنگ و سینما» ویژه مهرماه با نگاهی به آثار بخش رقابتی جشنواره فیلم «ونیز» منتشر شد.

دویست و پنجاه و نهمین شماره از ماهنامه تخصصی «فرهنگ و سینما» ویژه مهرماه با نگاهی به فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم «ونیز» و اخباری از سینمای ایران و جهان منتشر شد. بخش نخست از ماهنامه «فرهنگ و سینما» به گزارش تولید سینمای ایران اختصاص دارد. در این بخش گزارشی از فیلم‌های در حال تولید مانند «عادت نمی‌کنیم»، «حماسه روزبه»، «وارونگی»، «قشنگ و فرنگ»، «خشکسالی و دروغ»، «من»، «عشق سال‌های کوچ» و «فقط به خاطر تو» منتشر شده است.

گفتگو با علی ملاقلی‌پور کارگردان فیلم «قندون جهیزیه» از دیگر بخش‌های این ماهنامه سینمایی است. علی ملاقلی‌پور در بخشی از این گفتگو به آنچه از پدر خود آموخته است اشاره کرده و گفته است که از رسول ملاقلی‌پور یاد گرفته که فیلم خوب زیاد ببیند و ادامه داد که پدرش فیلم «ترمیناتور» را بیش از سی تا چهل بار دیده بود.

نگاهی به آثار بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز یکی دیگر از مطالب منعکس شده در «فرهنگ و سینما» و در بخش سینمای جهان است. این بخش به معرفی فیلم‌هایی که در بخش رقابتی جشنواره «ونیز» نمایش داده شده اختصاص دارد.

فیلم های بخش سینمای جهان

فیلم‌های «دیوانگی» به کارگردانی و نویسندگی امین آلپر محصول ترکیه، «قلب یک سگ» به کارگردانی و نویسندگی لورین اندرسون محصول آمریکا، «خونی از خون من» به کارگردانی و نویسندگی مارکو بلوکیو محصول مشترک ایتالیا، فرانسه و سوییس، «در جستجوی گریس» به کارگردانی و نویسندگی سو بروکس محصول استرالیا و «توازن» به کارگردانی درک دورموس و نویسندگی ناتان پارکر محصول آمریکا از جمله آثاری هستند که در این بخش با یکدیگر رقابت کردند.

بخش دیگری از این مجله سینمایی به تحلیلی درباره سینمای ایران اختصاص دارد. در این بخش بهروز افخمی، ابوالحسن داودی، منیژه حکمت، مهشید افشارزاده، مصطفی کیایی، نرگس آبیار و بهروز شعیبی تحلیل خود را از وضعیت سینمای ایران ارائه کرده‌اند.

بخش پایانی ماهنامه سینمایی به نقد و بررسی درباره فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی اختصاص دارد.

ماهنامه تخصصی «فرهنگ و سینما» به مدیرمسئولی و سردبیری پرویز صمدی مقدم با قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

پایان پیام

 

کد خبر : 6542 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6542
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات