جشنواره فیلم کوتاه تهران

جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ۱۲۹ فیلم راه‌یافته به بخش مسابقه ملی جشنواره به تفکیک موضوع اعلام شد.

طبق آخرین آمار رسیده از هیأت انتخاب بخش سینمای ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران، امسال در بخش ملی ۵۳ اثر «داستانی»، ۲۲ فیلم «مستند»، ۴۰ اثر «پویانمایی» و ۱۴ فیلم «تجربه‌گرا» به نمایش در خواهند آمد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره در این دوره مجموعاً ۱۴۱۸ اثر از سراسر کشور در قالب‌ها و موضوعات مختلف به دبیرخانه رسید که پس از چند ماه بررسی و بازبینی درنهایت ۱۲۹ اثر برای بخش‌های مختلف برای شرکت در بخش سینمای ایران انتخاب شدند.

جشنواره فیلم کوتاه تهران

سی ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۶۹ بعنوان نماینده ایران ، به عضویت اتحادیه بین المللی سینمای غیرحرفه ای یونیکا در آمده و تاکنون ، حضور فعالی در جشنواره های آن داشته است. همچنین انجمن بعنوان نماینده ایران ، عضو فدراسیون بین المللی هنر عکاسی فیاپ می باشد و با گشایش آژانس عکس ایران ، گامی در راه عرصه آثار عکاسی هنرمندان ایرانی برداشته است.

در زمینه تولید نیز تا سال ۱۳۷۶ فیلم های انجمن محدود به ارایه آثار هنرجویان در قطع های ( ۸م-م – VHS- SVHS) بود، اما از این سال به بعد و به منظور مشارکت فراگیر فیلمسازان شاخص و با تجربه انجمن در خلق آثار بدیع ، بخش تولید حرفه ای فیلم های کوتاه در قطع های بتاکم ۱۶م.م ، ۳۵ م.م، و دی وی کم و بتاکم راه اندازی شد و تا سال ۱۳۸۴ بیش از ۹۲۰ عنوان فیلم کوتاه حرفه ای نیز تولید گردیده که ۸۰ جایزه بین المللی نیز برای انجمن به ارمغان آورده است.

پایان پیام

کد خبر : 5671 ساعت خبر : 11:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات