خرید گندم از کشاورزان لرستانی

خرید گندم از کشاورزان لرستانی

روزنامه‌ لرستان مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی با یک خبر کشاورزی شروع می‌کنیم، تسنیم نوشت. مهرداد غضنفری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید سازمان تعاون روستایی استان لرستان با بیان اینکه اهمیت فعالیت بخش کشاورزی در اقتصاد و خودکفایی کشور، اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی استان به‌ عنوان یکی از خدمت‌رسان‌ترین ارگان‌های دولتی در استان و با استفاده از یک شبکه مویرگی به بهترین و زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه یعنی کشاورزان خدمت‌رسانی می‌کند. خرید گندم از کشاورزان لرستانی از مرز ۳۴۲ هزار تن عبور کرد و نسبن به سال گذشته ۲۴ هزار تن افزایش یافت.

حادثه منا آنقدر بزرگ و عظیم بوده که تا چند وقتی، هنوز اخبار این اتفاق داغ است و خبرهای روزنامه لرستان هم تحت تاثیر این واقعه. فارس امروز در این زمینه خبری از تشییع دومین کاروان جان باختگان حجاج لرستانی داشت. ظهر امروز طی مراسمی با حضور مسئولان لرستانی هشت تن از جان‌باختگان لرستانی حادثه منا در شهرهای خرم‌آباد، دورود و ازنا تشییع شدند.

حالا یک خبر انتصاب بخوانید و بعد اخبار این مراسم انتصاب. ظهر امروز مراسم معارفه سرپرست جدید تعاون روستایی لرستان با حضور عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از تشکل‌ها و فعالان حوزه تعاون روستایی استان برگزار شد. در این مراسم محمد عاصفی به عنوان سرپرست تعاون روستایی لرستان معرفی شد و از خدمات حبیب سلیمانی مدیرکل سابق تعاون روستایی لرستان تقدیر به عمل آمد.

باز هم از کشاورزی بخوانید، ولی‌الله میرزایی، فرماندار الیگودرز عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های استانی کسب شده در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر گفت: کسب این موفقیت‌ها قابل قدردانی است، اما با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان کافی نیست و لازم است در جهت موفقیت‌های ملی تلاش شود. با توجه به اینکه الیگودرز قطب کشاورزی لرسان است ضرورت تاسیس خانه کشاورز در این شهرستان احساس می‌شود.

خرید گندم از کشاورزان لرستانی

طی خبر دیگری از تسنیم حبیب سلیمانی، مدیر کل سابق تعاون روستایی لرستان عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه تعاون روستایی از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل‌شده است، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد از بخش خصوصی در کشور را تشکل‌های زیرمجموعه سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌دهند. ۳۰ هزار تن آرد طی شش ماهه نخست امسال در روستاهای لرستان توزیع شد.

امروز خبری هم از برخورد با تخلفات تغییر کاربری کشاورزی داشتیم. دادستان الیگودرز عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار داشت: متولیان لازم است، قبل و یا حین انجام طرح‌ها هرگونه تخلف را اطلاع دهند تا از ادامه فعالیت متخلفان جلوگیری شود.

امروز از هفته نهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور خیبر خرم‌آباد به مصاف نفت آبادان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع آبادان خاتمه یافت. به امید پیروزی تیم خیبر در بازی‌های بعدی.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5699 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5699
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات