رویش ملت به دادگاه رفت

جلسه امروز دوشنبه ۲۰ مهر هیئت نظارت بر مطبوعات با حضور اعضا بیشتر به مباحث نظارتی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات، در جلسه امروز دوشنبه ۲۰ مهر ۹۴، تیتر و محتوای صفحه اول روزنامه رویش ملت مورخ ۹۴٫۷٫۱۸ درباره سردار شهید همدانی مصداق بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات تشخیص داده شد و مقرر گردید به روزنامه تذکر داده شود و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود.

در این جلسه همچنین برخی عبارت‌های مندرج در مطلبی با عنوان «نمایندگان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند» در صفحه ۱۰ روزنامه کیهان مورخ ۹۴٫۷٫۹ مشمول بند ۸ ماده ۶ دانسته شد و مقرر گردید به این روزنامه تذکر داده شود.

در بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات «افترابه مقامات، نهادها، ارگانها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد» از جمله مصادیق نقض کننده حدود آزادی مطبوعات عنوان شده که با عبارت «اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی» در این ماده توضیح داده شده است.

“‌قانون اساسی اصل ۲۴”
‌فصل اول: تعاریف(۰۸/۰۹/۱۳۸۸)
‌ماده ۱ – مطبوعات در این قانون عبارتند از نشریاتی که به طور منظم با نام ثابت و تاریخ و شماره ردیف در زمینه‌های گوناگون خبری، انتقادی،‌اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، دینی، علمی، فنی، نظامی، هنری، ورزشی و نظایر اینها منتشر می‌شوند.

نشریه الکترونیکی، رسانه‌ای است که به طور مستمر در محیط رقمی (دیجیتال)، انواع خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش را در قالب نوشتار، صدا وتصویر منتشر می‌نماید.

خبرگزاری داخلی، مؤسسه‌ای خبری است که در زمینه جمع‌آوری، پردازش و انتشار خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش در قالب نوشتار، صدا و تصویر در محیط رقمی (دیجیتال) و یا غیر آن فعالیت می‌نماید.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 6106 ساعت خبر : 11:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6106
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات