ریزش بخشی از سازه فلزی تئاتر شهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی بخشی از سازه فلزی پیشانی صحنه تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به دلیل فرسودگی بکسل‌های مهار کننده این سازه فرو ریخت.

بخشی از سازه فلزی بالای صحنه ( پیشانی ) تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به دلیل فرسودگی بکسل‌های مهار کننده و تغییر اندازه دهنه تالار برای نصب دکور نمایش « ترور» روز شنبه ۲۵ مهر ماه فرو ریخت. این در حالی است که هنگام نصب دکور این اثر نمایشی که منجر به این حادثه شد سید بهزاد خلخالی مدیر واحد صحنه دچار آسیب دیدگی شد که بلافاصله راهی بیمارستان و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفت، البته طبق اطلاعات رسیده از بیمارستان حال عمومی وی مساعد است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی ، مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد و تعدادی دیگر از کارشناسان دقایقی بعد از وقوع این حادثه در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان جزییات این حادثه غیر مترقبه قرار گرفتند.

تئاتر شهر بزرگ‌ترین مجموعه نمایش تئاتر ایران است که در دوران پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی و به ابتکار و ریاست شهبانو فرح پهلوی در تهران ساخته شد.

مجموعه تئاتر شهر در سال ۱۳۴۶ توسط مهندس علی سردارافخمی طراحی شد و ساخت آن پنج سال به طول انجامید.[۱] این مجموعه در روز شنبه هفتم بهمن ۱۳۵۱ با روی صحنه رفتن نمایش باغ آلبالو نوشته آنتون چخوف و به کارگردانی آربی اوانسیان و با بازی داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار و پرویز پورحسینی به عنوان مدرن‌ترین سالن تئاتر تهران افتتاح شد.

در آغاز تئاتر شهر و اجرای تئاترها زیر سرپرستی سازمان جشن هنر شیراز بود ولی پس از چندی به سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران واگذار شد.

 

پایان پیام

 

کد خبر : 6619 ساعت خبر : 7:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6619
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات