ضایعات چوبی برای آتش روز عاشورا

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه را با یک خبر محیط زیستی خوب آغاز می‌کنم.طی جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد مقرر شد که امسال هیئت‌ها از ضایعات چوب و الوار شرکت‌های پتروشیمی لرستان، زاگرس خودروی بروجرد و آمادگاه باباعباس استفاده کنند. این کار کمک می‌کند به حفظ محیط زیست و برداشتن گامی در جهت حفظ درختانی که امسال در حقشان کم بی‌رحمی نشد. البته برای سال آینده هم قرار است بخاری تهیه شود تا دیگر به هیچ عنوان از درختان برای درست کردن آتش استفاده نشود. و چقدر خوب که هیئت‌های خرم‌آبادی هم از این موضوع استقبال کرده‌اند.

استاندار لرستان امروز برای ترمیم آسفالت معابر پلدختر به این شهرستان قیر رایگان اختصاص داد که تسنیم نوشت. ماندانا آکسونیان عضو شورای اسلامی شهر پلدختر عصر امروز در دیدار اعضای شورای شهر پلدختر با استاندار لرستان با بیان اینکه با مساعدت استاندار لرستان قیر رایگان به شهر پلدختر اختصاص داده شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه قیر رایگان تنها به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تعلق می‌گرفت، از طرف استاندار لرستان سهمی برای شهر پلدختر نیز در نظر گرفته شد. وی همچنین در رابطه با پارک بانوان شهر پلدختر عنوان کرد: مبلغ دو میلیارد ریال جهت تکمیل و اجرای فاز دوم بوستان بانوان شهر پلدختر از استاندار لرستان مطالبه شد. در این دیدار از استاندار لرستان درخواست شد جهت رفع مشکل تأمین وثیقه سنگین برای کشاورزان در رابطه با تسهیلات بانکی تدابیری اندیشیده شود.

طی خبر دیگری از تسنیم رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی دادگستری لرستان عصر امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در سالن کنفرانس اداره کل آموزش‌ و پرورش لرستان برگزار شد، با اشاره به کمبود فضای زندان در لرستان، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، با مشارکت دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان و مراکز ۳۳ گانه وابسته به این دانشگاه، گردهمایی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در تاریخ دهم آبان ماه امسال، در دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان برگزار می‌شود.

خبر دیگر تسنیم خبری از طرح «دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم در لرستان» بود. گودرز نیازی عصر امروز در حاشیه جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کمرنگ شدن آموزه‌های دینی و اعتقادی در خانواده‌ها و نیز ناآگاهی مردم از قوانین و مقررات، سبب افزایش آسیب و جرم در استان شده است. وی با بیان اینکه به‌زودی از طرف ستاد حفاظت اجتماعی، طرح «دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم» در لرستان اجرا می‌شود، افزود: این برنامه در راستای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، در قالب تشکیل کمیته‌هایی در ادارات کل و عضوگیری مردمی، اجرا می‌شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان امروز گفت: مرکز نگهداری از زنان معتاد، امسال برای اولین بار با همکاری سازمان بهزیستی در استان لرستان ایجاد شد.

طی خبری که فارس داشت امروز رئیس سازمان تاکسیرانی بروجرد گفت: ثبت‌نام خودروهای دیزلی این شهرستان به منظور دریافت سهمیه سوخت لازم و ضروری است. حسن غیاثوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این پس خودروهای دیزلی شهرستان بروجرد سهمیه سوخت خود را زیر نظر سازمان تاکسیرانی این شهرستان دریافت می‌کنند عنوان کرد: هدف از اجرای طرح دریافت سهمیه سوخت خودروهای دیزلی زیر نظر سازمان‌های تاکسیرانی کل کشور و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان محدودیت های ترافیکی شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در مرکز این استان را اعلام کرد که مهر نوشت. سرهنگ مرادی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در مرکز استان لرستان اظهار داشت: همه مسیرهایی که منتهی به بلوار انقلاب می‌شوند از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا پایان مراسم محدودیت‌های ترافیکی در آنها اعمال خواهد شد. همچنین مسیرهای منتهی به میدان امام دارای محدویت ترافیک خواهند بود. در خیابان ۱۷ شهریور به سمت میدان بزرگ نیز محدودیت ترافیکی خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی لرستان هم درباره هوای بارانی این روزها با بیان اینکه وضعیت هوا در روز تاسوعا ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود گفت: همچنین وضعیت هوا در روز عاشورا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6850 ساعت خبر : 8:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6850
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات