فضای سبز معادل عمر شهرداری

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
از قدیم و ندیم گفته‌اند هیچ موضوعی بهتر از این نیست که روزنامه لرستان را با خبرهای محیط زیستی آغاز کنید. اگر هم شما این جمله را از قدیم و ندیم‌ نشنیده‌اید حالا بشنوید. یحیی عیدی بیرانوند، شهردار خرم‌آباد عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اظهار داشت: بحث نظافت شهری، یکی از موضوعاتی بود که در ابتدای فعالیت خود به آن پرداختیم زیرا به علت کمبود امکانات و نیروی انسانی، شهر خرم‌آباد در بحث حمل و رفت‌وروب زباله با مشکل مواجه بود. کل فضای سبزی که از ابتدای عمر شهرداری خرم‌آباد طراحی و ایجادشده، ۱۲۰ هکتار بوده درحالی‌که از آغاز سال ۹۴ تاکنون ۳۰ هکتار فضای سبز ایجادشده و ۸۰ هکتار دیگر نیز در دست اجراست، یعنی تا پایان سال آینده معادل کل عمر شهرداری خرم‌آباد فضای سبز ایجاد می‌شود و بدین ترتیب سرانه فضای سبز خرم‌آباد دو برابر می‌شود.

حرف شهرداری شد خبری بخوانید از تسنیم که راجع به کارگران شهرداری بروجرد بود. عباس شمس‌الدینی، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد ظهر امروز در صحن شورای شهر بروجرد، اظهار داشت: مطالبات کارگران شهرداری ظرف دو ماه آینده به‌ روز شده و پرداخت می‌شود. وی با اشاره به تأخیر چهار ماهه پرداخت حقوق کارگران شهرداری بروجرد افزود: در این مدت تلاش شده مساعدت‌های مالی به کارگران متقاضی پرداخت‌شده و نسبت به پرداخت معوقت آن‌ها از منابع موجود اقدام شود.

طی خبر تسنیم،‌رئیس شورای شهر خرم‌آباد هم از آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ «پل شاپوری» خرم‌آباد خبر داد. حسن آذری عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شورای شهر، یک‌نهاد مردمی است که مسائل مربوط به عمران، خدمات مبلمان شهری و مسائل فرهنگی و ورزشی را در دنبال می‌کند. وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت پل شکسته خرم‌آباد، بیان کرد: عملیات احداث پارک پل شاپوری خرم‌آباد، با فضای سبز ۳۲ هکتار امروز آغاز شده که دریاچه‌ بسیار بزرگی نیز برای این پارک طراحی و در نظر گرفته‌شده است؛ در زمان حاضر، ساخت چند پارک بزرگ دیگر نیز، در خرم‌آباد در دست اجراست.

مهر امروز خبری از افتتاح اولین فن بازار منطقه‌ای لرستان که توسط جهاد دانشگاهی واحد استان راه‌اندازی شد، داشت. رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان ایجاد فن بازار را حلقه اتصال فناوری ایجاد شده و تولید محصول دانست و گفت: طی سال‌های اخیر استان لرستان به لحاظ افزایش تعداد مراکز رشد و فعالیت های فناورانه جایگاه خوبی به دست آورده است. وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان رئیس فن بازار منطقه‌ای استان است ابراز امیدواری کرد افتتاح اولین فن بازار منطقه‌ای لرستان بتواند زمینه را برای حرکت در مسیر فعالیت‌های حوزه علم و فناوری استان فراهم کند.

امروز طی خبر دیگری از مهر رئیس دانشگاه لرستان خبری از تشکیل کمیته نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی لرستان داشت. عزیزی به تشکیل کمیته نظارت بر خوابگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: این کمیته متشکل از معاونت دانشجویی تمام دانشگاه‌های استان است که مشکلات خوابگاه‌ها را رصد کرده و با درجه‌بندی کردن این خوابگاه‌ها نرخ شهریه هر خوابگاه به تفکیک نوع درجه آن را مشخص کرد.

خب برای پایان روزنامه هم سراغ یک خبر ورزشی رفتیم از تسنیم. امروز رئیس هیئت دو و میدانی استان لرستان گفت: در رده جوانان ۳ ورزشکار و در رده نوجوانان ۲ ورزشکار دو و میدانی‌کار لرستانی در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت می‌کنند. وی افزود: برای نخستین‌بار در استان، مدرسه دو ومیدانی بانام «آرین» را در استان احداث کردیم که در آن استعدادیابی ۲۰۰ نفر از نونهالان، نوجوانان و جوانان استان انجام‌شده است.

با آرزوی موفقیت برای جوانان و نوجوانان ورزشکار استان‌مان.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6008 ساعت خبر : 8:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6008
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات