سیدنوری موسوی را درست بنویسم

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: سیدنوری موسوی یکی از هنرمندان خرم‌آبادی است. او کمدین است و سال‌‌هاست که کار هنری می‌کند و برنامه‌هایی در خارج از استان هم اجرا می‌کند. کاراکتر آقای موسوی «مَمَجو» نام دارد. این نام لری گاهی طوری نوشته می‌شود که برای خواننده‌ای که لری نمی‌داند محل شک‌وشبهه می‌شود. نوشتن نام ممجو به صورت ممه جو یک اشتباه بزرگ است و باید آن را درست بنویسم.

واژه «ممه» را لرها می‌توانند بخوانند و معنی‌اش را در ممه‌جو درک کنند اما برای خواننده غیرلر تداعی کننده چیز دیگری است و باید به این دقت کرد. بهتر است که نام این کاراکتر را به صورت ممجو درست بنویسیم.

 سیدنوری موسوی بازیگر و تهیه کننده تئاتر و تلویزیون در شبکه‌های محلی و استانی غرب و لر زبان است که یکی از محبوبترین چهره های نمایشی خصوصا در ژانر طنز است. او کمدینی است که با لهجه بالاگریوه‌ای زبان لری بازی می‌‌کند و عضو گروه طنز سیقاف است.

پیش از این هم دو مطلب درباره این کاراکتر نوشته‌ام. یکی مطلبی است با عنوان «اغراق در کاراکتر ممجو» که در آن به برخی نظرات درباره این کاراکتر پرداخته‌ام و دیگری هم مطلبی است کلی‌تر درباره شبکه افلاک که با عنوان «ابتذال در طنز شبکه افلاک» منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 5751 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5751
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات