همدردی سینماگران با بازماندگان فاجعه منا

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مهتاب کرامتی که بعد از فاجعه غم انگیز منا در کنار همکارانش در خانه سینما به همدردی با هموطنانش پرداخت، تاکید کرد سینمای ایران درباره این فاجعه سکوت نکرد.
مهتاب کرامتی که عضو کمپین میلیونی جمع آوری امضا در سایت موزه صلح تهران برای محکومیت مسببان فاجعه منا است گفت: بلافاصله بعد از فاجعه غم انگیزی که در سرزمین منا برای هموطنان ما رخ داد، هنرمندان با حضور در خانه سینما ضمن محکومیت این فاجعه با بازماندگان ابراز همدردی کردند و این نشان می‌دهد چنین وقایعی برای جامعه هنرمندان به قدری اهمیت دارد که با وقوع چنین فجایعی هر کاری که از دستشان برآید انجام می‌دهند و به فکر اقدامات اساسی‌تر نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه واکنش‌ها به یک چنین اتفاقی نباید به مراسم و تجمع منحصر شود، بیان کرد: باید این امکان فراهم باشد که بیشتر به ریشه‌های وقوع اینچنین اتفاقاتی پرداخت تا دیگر در هیچ کجای جهان شاهد این فجایع غم انگیز و غیر انسانی نباشیم.

کرامتی افزود: حادثه در هر جای دنیا برای هر انسانی ممکن است رخ دهد اما این اتفاق که در «منا» به وقوع پیوست بعید است که فقط یک حادثه باشد. به هر حال وقتی مردم دنیا به هر دلیلی آسیب می‌بینند نباید این مهم را دست کم گرفت و به سادگی از کنار آن گذشت.

سفیر صلح و حسن نیت یونیسف در پایان اشاره کرد: کمپین میلیونی جمع آوری امضا در سایت موزه صلح تهران برای محکومیت فاجعه منا و درخواست پیگیری از سازمان ملل اولین اقدام انجام شده است. امیدوارم بعد از این هم فرصتی برای هنرمندان فراهم شود تا با حرفه خودشان بتوانند به چنین مسایلی بپردازند. من به عنوان عضو کوچکی از اینجامعه دعا می‌کنم و تلاش می‌کنم بتوانم صدای مهربانی را به گوش همه دنیا برسانم تا دیگر شاهد چنین فجایع غیر انسانی نباشیم.

پایان پیام

کد خبر : 6046 ساعت خبر : 1:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6046
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات