وزارت بهداشت علیه شکر

وزارت بهداشت علیه شکر – مصرف شکر در فرآورده‌های غذایی کاهش می‌یابد

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو در تشریح برنامه‌های سازمان غذا و دارو گفت: کاهش مصرف شکر در فرآورده‌های غذایی اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتر سهیل اسکندری با بیان این مطلب گفت: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از ۱۰ درصد  انرژی روزانه معادل حدود ۵۰گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۵۶ واحد تولید کننده نوشابه گازدار و ۳۴۰ واحد تولیدکننده نوشیدنی میوه‌ای در کشور مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: درسال ۹۳ در راستای کاهش مصرف شکر بازنگری در ضوابط نوشیدنی میوه‌ای است که ۱٫۵ درصد میزان شکر مصرفی کم شده و ۵درصد میزان آبمیوه مصرفی در فرمولاسیون افزایش پیدا کرده است.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: براساس مصوبه کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی که در راستای ارتقاء سلامت محصولات غذایی صورت پذیرفته، کاهش مصرف شکر در نوشابه‌های گازدار به حداکثر ۹درصد تقلیل یافته است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به عدم استفاده از نوشیدنی مالت طعم دار بدلیل مصرف بالای شکر، در خصوص نوشیدنی‌های مالت بدون طعم اظهار داشت: بدلیل عدم افزودن شکر با معیارهای تغذیه‌ای صحیح  منطبق است.

دکتر اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه‌های گازدار  توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است ،ضمن اینکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه‌های انرژی‌زا، از دیگر دست‌آوردهای اقدامات سازمان غذا و دارو است.

کاهش ۱۰درصدی شکر در فراورده‌ها

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسیون در شیرهای طعم‌دار و دسرهای لبنی، خبر از کاهش ۱۰درصد شکر در فراورده‌های مذکور داد و خاطر نشان کرد: حداکثر سقف شکر در شیرهای طعم‌دار از اول دی ماه ۹۴، براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کاهش می‌یابد.

وی در خاتمه در خصوص  میزان قند مجاز در فراورده‌های یخی نیز گفت: از  دهم دی ماه سال جاری این عدد به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

پایان پیام

 

کد خبر : 6273 ساعت خبر : 10:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6273
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات