پایش مستمر مراکز نگهداری وحوش

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل محیط زیست لرستان از پایش مستمر مراکز نگهداری وحوش در لرستان خبر داد.

مهندس فتحی با اعلام این خبر گفت:در طول سه ماهه دوم سال جاری کلیه مراکز نگهداری و باغ وحش‌های استان پایش شده‌اند، وی اظهار کرد در این بازدید موارد مغایر با اصول بهداشتی و زیست محیطی توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش، بصورت توصیه‌ها و اخطاریه‌های زیست محیطی به مسئولین و متصدیان مربوط ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود : با توجه به اهمیت بازدید، بررسی و پایش مستمر از مراکز نگهداری از حیوانات موجب جلوگیری از خرید و فروش و نگهداری ضابطه‌مند حیوانات حمایت شده اطلاع از وضعیت سلامت و شرایط نگهداری حیات وحش،خواهد شد و با انجام این برنامه با متخلفین طبق مقررات برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در پایان افزود :بر اساس موارد قانونی قانون شکار و صید،شکار و نگهداری هر گونه حیوان وحشی بدون اخذ مجوز قانونی ممنوع است.

حیات‌وحش به کلیه جانداران ازقبیل پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان گفته می‌شود که به صورت وحشی و طبیعی بدون دخالت یا کمک انسان بر روی کره زمین زندگی کرده و آب و خوراک خود را خود تأمین می‌کند. البته حیات وحش شامل تمام گیاهان و در واقع جاندارانی که بدون دخالت انسان زندگی می‌کنند می‌شود.

در ایران ۵۲۴ گونه پرنده، ۱۶۰ گونه پستاندار، ۲۲۲ گونه خزنده و دوزیست و ۶۵ گونه جونده یافت می‌شود. در میان گونه‌های مختلف حیات وحش ایران، شیر آسیایی، ببر مازندران منقرض شده و گونه‌های یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی و خرس سیاه آسیایی کمیاب بوده و در معرض خطر انقراض قرار دارند.

انجمن جانورشناسی لندن در تازه‌ترین «نمایه موجودات زنده کره» در سال ۲۰۱۴ می‌گوید که روند نابودی گونه‌ها حتی بدتر از آن است که تاکنون تصور می‌شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 6154 ساعت خبر : 10:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات