یزد و رونق گردشگری مذهبی در محرم

یزد و رونق گردشگری مذهبی در محرم

به گزارش پایگاه خبری گلونی عزاداری‌های خاص و سنتی از دیرباز در شهرهای ایران رواج داشته است. اما علاوه بر رسومی که در بین همه ایرانیان مشترک است اغلب استان‌ها آداب مختص به خود را دارند و عزاداری‌شان را به نوعی به نام خودشان ثبت کرده‌اند.

این رسوم خاص برای مردم استان‌ها به گونه‌ای جالب و قابل توجه است که اغلب تمایل دارند آن را  از نزدیک ببینند. به همین دلیل با فرا رسیدن ایام سوگ سید‌الشهدا بازار سفر به شهرهای مختلف ایران و تماشای عزاداری‌ هم‌وطنان حسابی داغ است. حتی علاوه بر مردم ایران، دیده می‌شود که گردشگران خارجی هم در این ایام به ایران می‌آیند. در میان شهرهایی که برای محرم عزاداری خاصی دارند شهر یزد در سال‌های اخیر بیشترین گردشکر و اقبال را داشته است. مردم به لطف شبکه‌‌های اجتماعی و تلویزیون باعزاداری یزدی‌ها به خوبی آشنا شده‌اند و این شهر در کنار مشهد و قم یکی از مقاصد مهم گردشگری مذهبی در ایام محرم است. شهر یزد با زیرساخت‌های خوبی که در بحث هتل‌داری و جذب گردشگر در طول سال دارد به خوبی پذیرای مهمانان در ایام محرم است. سبک خاص نوحه‌ها و سینه‌زنی و محتوای اشعاری که یزدی‌ها برای نوحه‌سرایی انتخاب می‌کنند در اقبال مردم بی‌تاثیر نبوده است.

یزد و رونق گردشگری مذهبی در محرم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از بازدید چهار هزار گردشگر داخلی و خارجی در سال ۹۳ از آیین‏‏‌های عزاداری مردم استان در ایام عاشورای حسینی خبر داده است. «سید مصطفی فاطمی» در در باره این موضوع با بسیار خوب توصیف کردن استقبال گردشگران و جهانگردان مذهبی از مراسم‎‎ها و آیین‏‏‌های عزاداری مردم استان در ایام عزاداری دهه اول ماه محرم در یزد، اظهار کرد: برنامه‏‏‌های محرم و به ویژه مراسم تاسوعا و عاشورا در یزد به گونه‏‏‌ای است که گردشگر خود به خود جزئی از مراسم می‏‏‌شود و معنویت خاص آن تاثیر بسزایی بر گردشگران داخلی و خارجی دارد.
طبیعتا برگزاری مراسم در این استان به گونه‌ای بوده که توانسته چهار هزار گردشگر را جذب کند. امسال هم با شروع ایام محرم خبرهای زیادی از تورهای تاسوعایی و عاشورایی برای یزد هست. نه تنها یزد که حرف از تورهای لرستان و اراک و ادربیل هم شده است. رونق گردشگری مذهبی به‌ویژه در دهه محرم می‌تواند بیشتر از این باشد و امسال باید منتظر رکوردشکنی آن باشیم.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

پایان پیام

کد خبر : 6576 ساعت خبر : 9:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6576
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات