تفکیک در بروجرد

تفکیک در بروجرد

مروری بر خبرهای چهارشنبه مورخه ۲۷ آبان ۹۴ استان لرستان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی بهترین کار این است که برای شروع روزنامه برویم سراغ یک خبر خوب محیط زیستی از فارس. مرتضی محمدی،‌ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بروجرد صبح امروز در صحن رسمی شورای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماند با تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد اجرایی می‌شود. وی با اشاره به ضرورت جمع‌آوری زباله و تفکیک آن از مبدأ در شهرستان بروجرد، عنوان کرد: امکانات لازم به منظور اجرای این طرح در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

تفکیک در بروجرد

امروز مهر نوشت از خادمان کتاب لرستان تجلیل شد. همایش تجلیل از خادمان کتاب لرستان با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران، نویسندگان، ناشران، مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان شامگاه سه شنبه در تالار شهید آوینی فرهنگ و ارشاد لرستان برگزار شد. حجت الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این همایش اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی چاپ کتاب در لرستان مواجه بودیم. در این مراسم از ۲۰ جلد کتاب جدیدالتالیف رونمایی شد همچنین از ۴۵ نفر از فعالان حوزه کتاب تجلیل به عمل آمد.

طی خبری از فارس ظهر امروز با حضور نجفی‌برزگر معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام‌نور کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی اختتامیه ششمین جشنواره نشریات دانشجویی سراسر کشور با حضور نفرات برتر به کار خود پایان داد. معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور نیز در این مراسم گفت: در ششمین جشنواره نشریات دانشجویی پیام‌نور کشور ۱۸۷ نشریه منتخب حضور داشته که کمیته علمی داوری در بین این تعداد در زمینه علوم انسانی، فرهنگی و اجتماعی و فنی و مهندسی هر کدام سه نشریه برتر انتخاب کردند و در بحث طراحی جلد و صفحه‌آرایی گزارش و مصاحبه نیز سه نشریه برتر انتخاب شد.

تسنیم نوشت جانشین فرمانده انتظامی پلدختر با اشاره به وجود معتادان و متکدیان در سطح شهر پلدختر،گفت: دستگاه‌های متولی نسبت به جمع‌‌آوری معتادان و متکدیان اقدام کنند. هنوز متکدیان و معتادانی در سطح شهر پلدختر وجود دارند که کسی حاضر به جمع‌‌آوری این افراد نیست. نیروی انتظامی برای جمع کردن افراد متکد و معتاد سطح شهرستان پلدختر به هر اداره‌ای که مراجعه می‌کند گفته می‌شود جمع‌ آوری متکدیان و معتادان ارتباطی به آن‌ها ندارد که امیدواریم متولی این کار مشخص شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد امروز از توانایی استان لرستان برای صادرات دام و صیفی‌جات به کشور روسیه خبر داد. تسنیم نوشت مرتضی هادی‌پور، در دیدار با رئیس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه و همراهان، اظهار داشت: استان لرستان توانایی صادرات دام زنده، صیفی‌جات و سبزیجات به کشور روسیه را دارد. اگر روسیه در زمینهٔ بسته‌بندی به این استان کمک کند، ما نیز کیفیت محصولات‌ را تضمین می‌کنیم.

نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی

نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان لرستان ظهر امروز در دانشگاه آزاد شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. رضا میردریکوندی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد در این جشنواره، اظهار داشت: سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد مبنی بر حرکت در راستای کارآفرینی و ورود به عرصه‌های شرکت دانش‌بنیان، مراکز رشد و ارائه خدمات به ارگان‌هایی است که می‌توانند از خدمات علمی دانشگاه استفاده کنند که این جشنواره نیز در همین جهت برگزار شده است.

برویم سراغ اخبار هواشناسی. مهر نوشت رضا آریایی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان لرستان تا ساعت ۱۰ صبح امروز اظهار داشت: میزان این بارش‌ها در شهرستان سلسله ۳۲ میلی‌متر بوده است. مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به بارش ۲۲ میلی‌متر باران در پلدختر، ۲۰ میلی‌متر در خرم‌آباد و ۲۰ میلی‌متر در رومشکان افزود: همچنین در شهرستان دلفان ۱۸ میلی متر، دورود ۱۶ میلی متر، کوهدشت ۱۵ میلی متر و ایمان آباد در شرق خرم‌آباد ۱۳ میلی متر باران باریده است. آریایی میزان بارندگی‌ها در شهرستان بروجرد را ۱۰ میلی‌متر، سپیددشت ۱۰ میلی متر، سیلاخور هفت میلی‌متر، ازنا دو میلی‌متر و الیگودرز را یک میلی‌متر عنوان کرد.

وی با اشاره به سیلاب شهرستان دوره گفت: این سیلاب تلفات جانی نداشت. با حضور به موقع و سریع دستگاه‌های اجرایی و امدادی در پی وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری در سطح شهر دوره چگنی گزارشی از تلفات انسانی در این زمینه نداشته‌ایم. خسارت وارد شده بر اثر سیلاب در قالب ورود آب به حیات و منازل مسکونی واقع در حریم مسیل‌ها و آبراهه و تخریب و جابجایی پل‌های موقت روستایی در محور «تشکن شاهیوند» گزارش شده است. به رغم استعداد بالا استان در وقوع سیلاب شاهد کم توجهی به مباحث پیشگیرانه در این حوزه، اجرای پروژه‌های فاقد مطالعه و کارشناسی، غفلت از توجه به پدیده سیل در روند ساخت و سازها، عدم ساماندهی اصولی و درست رودخانه‌ها و … هستیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

 

کد خبر : 8520 ساعت خبر : 9:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8520
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات