حصر ۵ ساله برای آرش میراسماعیلى

خبرهای ورزشی دوشنبه ۲۵ آبان را با خبر نگران کننده‌ای از ورزش کشور به نقل از ایرنا آغاز می‌کنیم. بعد از اعلام محرومیت آرش میر اسماعیلی توسط کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون جهانی کوراش، این قهرمان سابق جودو بیانیه‌ای را صادر کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است: در حالی که برگزاری مسابقات جهانی در ایران (شهر خرم آباد) همچنان به لحاظ کیفیت و کمیت مورد تاکید و تصریح رسانه های خبری قرار دارد، در حالیکه بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و … از ۲۳ کشور جهان یکی از بزرگترین اجتماعات ورزشی تاریخ این رشته را شکل دادند، در حالیکه کنگره و انتخابات فدراسیون جهانی با حضور نمایندگان ۴۲ کشور دنیا با رعایت تمام استانداردها در کشورمان برگزار شد، انتشار خبر محرومیت نمایندگان ورزش ایران باعث تعجب و شگفتی است. آرش میر اسماعیلی اظهار داشت: این در حالی است که طبعا آنچه به عنوان حواشی مسابقات در حکم کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون جهانی آمده، تنها تکیه کردن بر اتفاقی است که برگزار کنندگان ایرانی مسابقات با تمام وجود در پی خاتمه دادن به آن بودند. برای خواندن شرح حکم داده شده و متن کامل بیانیه میراسماعیلی اینجا را کلیک کنید.

۶۳۵۷۳۱۵۲۳۱۷۴۲۶۱۰۱۵

تیم ملی هندبال دومین دیدار انتخابی المپیک را با پیروزی پشت سر گذاشت. به گزارش تسنیم، تیم ملی هندبال کشورمان در دومین دیدار خود در مسابقات سهمیه المپیک آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار الدحیل دوحه برابر ازبکستان به میدان رفت و با نتیجه ۳۳ بر ۱۸ به برتری رسید. حسین الموت و سمیر مرهون از بحرین قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.عرفان اسماعیلاجیچ، سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در این دیدار پویا نوروزی‌نژاد، سعید حیدری‌راد (دروازه‌بان)، شاهو نصرتی، احسان ابویی مهریزی، میلاد مسائلی، مهدی موسوی و افشین صادقی را به میدان فرستاد.نیمه نخست این دیدار با یک بازی پایاپای آغاز شد اما در ادامه شاگردان اسماعیلاجیچ موفق شدند اختلاف امتیاز خود را با ازبکستان افزایش دهند و در پایان این نیمه با برتری ۱۷ بر ۸ به سود ایران به پایان رسید.در نیمه دوم نیز ملی‌پوشان کشورمان برتری خود را به تیم ازبکستان تحمیل کردند و در نهایت به برتری دست یافتند. تیم قهرمان در این رقابت‌‌ها به صورت مستقیم راهی المپیک ریو خواهند شد و تیم دوم و سوم باید در مسابقات قاره‌ای شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان کنند.

فدراسیون والیبال سرانجام رائول لوزانوی آرژانتینی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشورمان معرفی کرد. وی جانشین اسلوبودان کواچ در تیم ایران شده است. به گزارش مهر، فدراسیون والیبال ایران رائول لوزانو را به عنوان سرمربی جدید تیم کشورمان معرفی کرد. این مربی سرشناس آرژانتینی جانشین اسلوبودان کواچ در تیم کشورمان شده است. ماموریت این مربی با سابقه رساندن تیم ایران به مرحله نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل است. لوزانو در حالی هدایت تیم ایران را پذیرفته است که آندره‌آ آناستازی ایتالیایی دیگر کاندیدای سرمربیگری تیم ملی ایران بود. فدراسیون والیبال در مذاکرات اولیه با هر دو مربی به توافق رسیده بود اما اعلام کرد هر مربی که بتواند زودتر به ایران بیاید جانشین کواچ خواهد شد. لوزانو هم اکنون سرمربی تیم سراد سزارنی رادوم لهستان است.طبق اعلام فدراسیون والیبال ایران، خوآن سیچلّو مربی آرژانتینی و پیشین تیم ملی والیبال کشورمان نیز به عنوان مربی در تیم ملی کشورمان با رائول لوزانو همکاری خواهد داشت. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد مراحل انتخاب این مربی اینجا کلیک کنید
چند خبر کوتاه از فوتبال ایران و جهان
– به گزارش  فارس، تیم ملی فوتبال امید ایران و امید استرالیا از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز در یک دیدار دوستانه در کشور امارات به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ویدمار بازیکن سابق تیم ملی استرالیا هدایت کانگوروها را بر عهده داشت و در آن سوی میدان خاکپور بازیکنان امید ایران را هدایت کرد، رویارویی این دو بازیکن سابق تیم‌های ملی ایران و استرالیا به نوعی یادآور حماسه ملبورن بود که در آن تیم ملی راهی جام جهانی شد. گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید.
– تسنیم نشست خبری کارلوس کیروش را پوشش داده. کیروش در مورد بازی با گوام گفت: مطمئنا ما از وظایفی که برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام جهانی داریم، آگاه هستیم ولی با کمال احترام برای گوام، در بازی فردا با تمرکز بالا و تعهد لازم به میدان خواهیم رفت. ما در سفر به گوام با مشکلاتی خارج از زمین فوتبال روبه‌رو بودیم و در اینجا هم با مشکلاتی نظیر چمن مصنوعی روبه‌رو هستیم ولی با در نظر گرفتن تمام مسائل وظایفمان را با تمرکز بالا انجام خواهیم داد. گزارش کامل این نشست خبری را اینجا بخوانید.
– ایرنا به نقل از نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد مشکلات داوری آورده است: در این فصل تکرار برخی از مشکلات زیاد تر از حد معمول بوده که به نظر مدیران در فدراسیون و کارشناسان و پیشکسوتان داوری باید آن را حل کرد. در همین راستا روز گذشته با داوران و پیشکسوتان جلسه ای داشتیم و مجموعه نظرات آنها را پرسیده و پس از جلسه امروز، تا پایان این هفته و یا اوایل هفته جاری جمع بندی نهایی را اعلام خواهیم کرد. امیدوارم برای این فصل و فصل های بعدی فوتبال شاهد کمتر شدن مشکلات در هر زمینه ای باشیم.
– بامداد امروز (دوشنبه) ستاره شماره هفت اسپانیایی از دنیای فو‌تبا‌ل خداحافظی کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از مارکا، ۲۹ اکتبر سال ۱۹۹۴ بود که ماجراجویی رائول گونسالس بلانکو در فو‌تبا‌ل آغاز شد و شانزدهم نوامبر سال ۲۰۱۵ نقطه پایان آن بود. رائول در ۱۰۱۳ بازی‌اش، ۴۲۷ گل به ثمر رساند و به ۲۲ عنوان قهرمانی دست یافت. لحظه خداحافظی او خاطره انگیز شد. دوران بازیگری پله، ستاره برزیلی نیز در باشگاه «کاسموس» نیویورک با فتح جام لیگ آمریکای شمالی به پایان رسید. رائول نیز به همین صورت و با اضافه شدن جامی دیگر به افتخاراتش، با دنیای فو‌تبا‌ل خداحافظی کرد.
– به گزارش فارس گروهی متشکل از ماموران ویژه تیم ملی فرانسه را در سفر به انگلیس، همراهی می‌کنند. بعد از آنکه جمعه‌شب در شهر پاریس، انفجارهای توسط تروریست‌ها صورت گرفت که منجر به کشته‌ و زخمی‌شدن عده‌ زیادی شد، فدراسیون فوتبال فرانسه با هماهنگی با انگلیسی‌ها، توافق کرد بازی سه‌شنبه (فردا) با حریف در لندن انجام شود. مسئولان فرانسوی البته جانب احتیاط را از دست نداده و گروهی از ماموران ویژه را همراه با خود برای این بازی خارج از خانه به همراه بردند.
خبر‌های امروز را با تساوی خیبر خرم‌آباد در مقابل میزبان رشتی خود به پایان می‌رسانیم. خیبر که بعد از کسر ۳ امتیاز بازی جنجالی در هفته پنجم  مقابل آلومینیوم هرمزگان تا رده هفدهم جدول پایین آمده بود، مقابل داماش گیلان ایستاد. در این دیدار که در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد خیبر با ترکیب نعمتی، ویزواری، حاتمی، بهاروند، صدرا، منصوریان، گلزاری‌امجد، ستاری، پهلوان‌پور، درویشی‌علم، امامی‌شیخ‌آبادی به میدان رفت. در حالی که دو تیم خیبر و داماش نیاز فراوانی به برد در این بازی داشتند، نتوانستند گلی وارد دروازه ها بکنند و این بازی با نتیجه مساوی صفر – صفر به پایان رسید.خیبر با این یک امتیاز به خرم‌آباد باز می‌گردد تا آماده رویارویی با فجر سپاسی شیراز صدر نشین رقابت‌ها شود. این دیدار روز دوشنبه ۲ آذر ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار می‌شود.
پایان پیام
گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 8385 ساعت خبر : 8:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8385
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات