قهرمانی ازبکستان در پیکارهای جهانی کوراش

قهرمانی ازبکستان در پیکارهای جهانی کوراش – مسابقات جهانی کوراش که در خرم‌آباد برگزار می‌شد با قهرمانی اربکستان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز پایانی این پیکارها در حضور تماشگران خرم‌آبادی که سالن شهید چاغروند این شهر را لبریز کرده بودند برگزار شد.

قهرمانی ازبکستان در پیکارهای جهانی کوراش

در ۴ وزنی که در روز جمعه به مبارزه پرداختند دو مدال طلا به ایران و دومدال طلا به تیم ازبکستان رسید.

در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم قنبرعلی قنبری از تیم ایران مدال طلا روخمان از ازبکستان مدال نقره و بهرامیان از ایران و توخائف از ازبکستان با هم سوم شدند.

وزن منفی ۶۶ کیلوگرم معروف گایی بلو از ازبکستان مقام اول، امیر جبارف باز هم از ازبکستان مقام دوم و نوری‌زاده از ایران و اورازف از ترکمنستان سوم شدند.

طلای وزن منفی ۷۳ کیلوگرم نیز به ازبک‌ها رسید. دالاک ابرائف اول هادی قدیمی از ایران دوم و نوری یاس جباروف از ترکمنستان و گلاماتف رخکسارف از رومانی رده سوم را کسب کردند.

اما در وزن آزاد و در پیکار نهایی ابراهیم قجر کوراش‌کار ایرانی توانست مقابل پارک یومین از کره به برتری برسد و مقام اول را به‌دست آورد. حریف کره‌ای مفام دوم و محسن زیسامید و گریگوری از ازبکستان سوم شدند.

کشوری محصور در خشکی واقع در آسیای مرکزی است. این کشور از شمال با قزاقستان، از غرب با تاجیکستان و قرقیزستان و از جنوب با افغانستان دارای مرز مشترک است. مساحت این کشور ۴۴۸٬۹۷۸ کیلومتر مربع است «پنجاه و ششمین کشور از نظر وسعت» و جمعیت آن نزدیک به ۳۳٫۴ میلیون نفر برآورد میشود.

واژه ازبکستان از دو بخش ازبک و ـستان تشکیل شده که به معنای «سرزمین ازبک‌ها» است. مردمان ایرانی‌تبار، ساکنان اولیه منطقه ازبکستان را تشکیل می‌دادند. زبان‌های قدیمی رایج در این منطقه زبان‌های ایرانی سغدی، خوارزمی و پارسی میانه بود.

 

پایان پیام

 

کد خبر : 7651 ساعت خبر : 9:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات