گلونی در روز ششم نمایشگاه مطبوعات

در ششمین روز نمایشگاه مطبوعات، غرفه گلونی روز پُر بازدیدی را سپری کرد. هنرمندان و روزنامه نگاران و مسئولان در این دیدار از داده نماهای غرفه گلونی بازدید کردند.

محمدمهدی حاجی پروانه روزنامه نگار و مدیر مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سهیل نوری، کیمیا شالباف، احمدرضا غنی، ثمین مهاجرانی، سینا قلیچ خانی، پریسا شمس، مرتضی ناعمه، شرمین نادری، آیدا عزتی و فرناز فرضی روزنامه نگار، علیرضا لبش، عبدالله مقدمی، مهدی فرج اللهی و روح الله احمدی طنز‌پرداز، مهدی مولایی نویسنده و روزنامه نگار، علی صارمیان روزنامه نگار، حمیدرضا میرزاده کار‌شناس محیط زیست، احسان محمدی مدیرمسئول سایت زیست بوم، اسماعیل حق پرست روزنامه نگار، مهرداد هاشمیان خواننده، هادی حیدری کاریکاتوریست، مهتاب جودکی روزنامه نگار، صدرا محقق روزنامه نگار از جمله این مهمانان بودند.

بخش اول عکس‌های مربوط به ششمین روز نمایشگاه را ببینید.
عکس‌ها از انوشه میرمجلسی است.

اولین طنزپرداز

کافی است گلستان سعدی را به دست بگیری و در میان حکایات آن گردشی کنی، تا در جای جای آن نشانه های شوخ طبعی شیخ اجل را به چشم ببینی که چگونه با سخنوری تمام از موقعیت های متفاوت به شیرینی طنز را بیرون کشیده است.

اگر چه سعدی مانند طنز پردازانی چون عبید زاکانی به این مقوله ادبی نپرداخته، ولی در جاهایی از آثار خود با به کار گیری این شیوه، بر شدت کلام خود افزوده است.

سعدی با آشنایی که با اوضاع و شرایط جامعه روزگار خود داشته است، تلخی ها و مشکلاتی را که به چشم می دیده گاهی در پرده ای از شوخ طبعی پوشانده و با لحنی دلنشین و نرم در نوشته های خود عرضه کرده است.

همین نکته، در کنار دیگر ویژگی های متمایز این شاعر عالی قدر که او را در زمره بزرگترین شاعران فارسی زبان قرار داده، جایگاه خاصی به او بخشیده است. اول اردیبهشت ماه به عنوان یادروز سعدی نامگذاری شده است.

پایان پیام

 

کد خبر : 8194 ساعت خبر : 10:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8194
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات