ارائه تسهیلات به پژوهشگران لرستانی

پایگاه خبری گلونی – روزنامه امروز را با خبری مبنی بر افتتاح نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی لرستان از فارس آغاز می‌کنم. ظهر امروز به مناسبت هفته پژوهش با حضور استاندار لرستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، روسای دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی لرستان و جمعی از مدیران استان، نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی استان لرستان در دانشگاه لرستان افتتاح شد. دبیر اجرایی این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه پژوهش و فناوری لرستان با حضور همه سازمان‎ها، ارگان‎ها، دانشگاه‎ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان در محل دانشگاه لرستان افتتاح شده است و تا ۱۸ آذر به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایشگاه در سه سطح و سه طبقه برگزار ‎شده و در مجموع دارای ۷۰ غرفه است و علاوه بر کارآفرینان برتر دستاوردهای پژوهشی دانشجویان نیز در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

هوشنگ بازوند عصر امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بحث تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی نخبگان استان باید موردتوجه قرار بگیرد تا زمینه توسعه و پیشرفت استان فراهم شود. تسنیم نوشت استاندار لرستان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان لرستان مکلف‌اند از طرح‌های پژوهشی محققان، پژوهشگران، مخترعان و ایده پردازان استان استفاده کنند، عنوان کرد: در راستای حمایت از پژوهشگران استان لرستان، باید تسهیلاتی با بهره کمتر از چهار درصد در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد تا بحث تجاری‌سازی طرح‌های خود را پیش ببرند.

طی خبر مهر حسن آذری، رئیس شورای شهر خرم‌آباد  در نشست با رئیس شورای اسلامی استانهای کشور با بیان اینکه ادارات دولتی هزینه‌ها و عوراض شهرداری را پرداخت نمی‌کنند اظهار داشت: مبالغ هم بسیار بالا است به طوریکه شهرداری خرم‌آباد بالای ۲۵ میلیارد از ادارات طلب دارد که اولین اداره نیز استانداری است. وی با بیان اینکه استانداری هنوز در بحث ساخت و سازهای خود یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده است گفت: به طور حتم در شهرستان‌های ما نیز این روال وجود دارد و ممکن است فرمانداری‌ها ساخت و سازهایی داشته باشند اما عوارض‌ها را به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌کنند. در این راستا انتظار داریم که رئیس شورای اسلامی استان‌ها پیگیری لازم را در بحث پرداخت اعتبارات در این زمینه برای شهرداری خرم آباد داشته باشد.

خبر دیگر مهر کشف یک هزار و ۳۶۰ ثوب البسه زنانه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در خرم‌آباد بود. سرهنگ حسین نجفـی، فرمانده انتظامی خرم‌آباد صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اثرات مخرب قاچاق کالا در جامعه، گفت: قاچاق کالا عامل اصلی از هم گسیختگی اقتصادی بوده که همه دستگاه‌های دولتی و مسئولان را به نحوی به خود مشغول کرده است.

نمایشگاه اشتغال آفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان ظهر امروز با حضور استاندار لرستان افتتاح شد. تسنیم نوشت سعید محمدزاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: نمایشگاه اشتغال آفرینی دانشگاه علمی کاربردی در قالب ۱۱ غرفه راه‌اندازی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا روز ۱۸ آذرماه از دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان دیدن کنند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

 

کد خبر : 9700 ساعت خبر : 8:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9700
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات