دولت مردمی تشکیل بدهیم

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: خودشان آتش جنگل بلوط را خاموش می‌کنند، خودشان در بام خرم‌آباد بلوط می‌کارند، خودشان زباله‌ها را در ایام محرم از خیابان جمع می‌کنند، خودشان درباره فرهنگ ترافیکی جلسه می‌گذارند، خودشان برای کارتن‌خواب‌ها لباس جمع می‌کنند، خودشان برای هواداران تیم خیبر بروشور فرهنگی منتشر می‌کنند و خودشان برای دریاچه کیو پرنده می‌خرند.

مواردی که برشمردیم فقط گوشه‌ای از فعالیت‌های سمن‌های محیط زیستی و اجتماعی و فرهنگی خرم آباد است که بدون کمک دولتی اما با اخذ مجوزهای لازم انجام می‌گیرد. این روز‌ها مردم بخشی از کارهای شهر را خودشان انجام می‌دهند. کارهایی که اغلب زیرساختی و مهم‌تر از کارهایی است که گاه دولت مردان در پی آن هستند.

این روز‌ها روزهای اوج کار سمن‌ها در خرم‌آباد است. این فعالیت‌ها انصافا از سوی دولتی‌ها هم حمایت لازم را دارد و روند صدور مجوز به راحتی و آسانی انجام می‌گیرد. این روز‌ها سمن‌ها دولت خودشان را در شهر تاسیس کرده‌اند و بارهای اضافه را از دوش دولت برداشته‌اند.

به نظر می‌رسد آنچه که مد نظر دولت روحانی درباره سمن‌ها بود در خرم‌آباد به خوبی در حال وقوع است. امیدوارم که فعالیت خوب سمن‌ها در خرم‌آباد با فعالیت بهتر نهادهایى مثل شهرداری هم همراه شود تا شهر رونق بیشتری بگیرد.

دریاچه کیو
دریاچه کیو  دریاچه‌ای طبیعی است که در شمال غرب خرم‌آباد واقع شده‌است. مساحت دریاچه ۷ هکتار و عمق آن بین ۳ تا ۷ متر است. این دریاچه که یکی از دریاچه‌های طبیعی درون‌شهری ایران به‌شمار می‌رود، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است و نیز با وجود امکانات تفریحی و وجود شهر بازی و چشم‌اندازهای طبیعی متعددی که در اطراف آن وجود دارند، از ارزش توریستی درون‌شهری قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده‌است. آب این دریاچه از سرچشمه‌های موجود در مخمل کوه، چشمه گلستان و نیز از طریق چشمه‌های کف دریاچه تأمین می‌شود.
کیاوو در لری خرم‌آبادی به معنی کبودرنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 10054 ساعت خبر : 10:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10054
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات