ساماندهی سایت دفن زباله بروجرد

ساماندهی سایت دفن زباله بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی: چون می‌دانم شما هم با من موافق هستید پس روزنامه را با خبر خوبی برای محیط زیست آغاز می‌کنم. تسنیم نوشت عباس شمس‌الدینی، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و انضباط مالی برای رفع مشکلات مدیریت شهری در شهرداری بروجرد سرلوحه کار قرارگرفته است.

سایت دفن زباله بروجرد با تملک زمین و استقرار دستگاه زباله‌سوز ساماندهی می‌شود. رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به برنامه‌های آینده برای ساماندهی سایت زباله این شهرستان، گفت:

احداث کارخانه زباله‌سوز و کارخانه آسفالت در ۱۴ هکتار زمین خریداری‌شده در منطقه یادشده از اقدامات در نظر گرفته‌شده برای ساماندهی سایت زباله بروجرد است. وی کنترل و نظارت دقیق بر سایت دفن زباله را از اهداف تجمیع خدمات در این نقطه برشمرد و اظهار داشت: با تجمیع خدمات در این منطقه می‌توان اقدامات لازم به‌منظور بلوک‌زنی، کف‌زنی و جدول‌گذاری را انجام داده که در صورت اجرایی شدن آن بخشی از درآمدهای شهرداری صرفه‌جویی شده و می‌تواند درآمدی پایدار برای شهرداری به وجود آورد.

ساماندهی سایت دفن زباله بروجرد

بروجرد خبری هم از احداث فرودگاه داشت. طی خبر تسنیم، نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری حق تمامی شهرهای استان لرستان است و باید فرودگاه شهرستان بروجرد احداث شود. ممانعت از توزیع عادلانه خدمات و توسعه متوازن در شهرهای استان تفکر انحرافی برخی از مدیران استانی است. احداث فرودگاه در شهرستان بروجرد باوجود دارا بودن مصوبه مجلس ششم سال‌ها است به دلایل مختلف معلق مانده درحالی‌که احداث فرودگاه جایگزین در استان لرستان ضروری است.

تسنیم نوشت محمد اصلانی، معاون استاندار لرستان عصر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی کمیسیون ماده ۵ که در سالن جلسات امور عمرانی استاندار لرستان برگزار شد اظهار داشت: در راستای ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در استان لرستان، توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، یک هتل پنج ستاره و مرکز خرید در منطقه کیوی خرم‌آباد احداث می‌شود. این هتل در ۱۳ طبقه و با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع ساخته می‌شود که در آن سه‌طبقه زیرزمین پیش‌بینی‌شده، طبقه همکف آن با کاربری مرکز خرید و ورودی هتل است، طبقه دوم و سوم آن به‌عنوان آشپزخانه و تالار در نظر گرفته‌شده و این بنا به‌صورت پلکانی ساخته می‌شود. رای ساخت پروژه زیبا و منحصربه‌فرد هتل کیو، یکی از بهترین مهندسان مشاور کشور انتخاب‌شده که سابقه طراحی هتل‌هایی در جزیره کیش را در کارنامه خود دارد و تاکنون پنج میلیارد تومان برای این طرح هتل و مرکز خرید کیو هزینه کرده و طراحی آن ۱۷ ماه به طول انجامیده است.

سرپرست پلیس آگاهی لرستان از کشف ۱۵ تن برنج قاچاق در این استان خبر داد. مهر نوشت وی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران آگاهی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور ورودی خرم آباد به یک دستگاه کامیون حامل برنج مشکوک و آن را توقیف کردند.

طی خبر دیگر مهر مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان از اجرای طرح مدیریت آبخیز در منابع طبیعی استان خبر داد. وی گفت: طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در عرصه‌ای به مساحت ۱۵ هزار و ۷۷۱ هکتار در استان در حال اجراست. اجرای این طرح به منظور حفظ منابع پایه از جمله تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از سیلاب و کاهش فرسایش و رسوب بوده که با مشارکت اهالی منطقه در حال اجرا است. در این طرح اجرای پروژه کاداستر و ایجاد کمربند حفاظتی، مبارزه با آفات و بیماریهای جنگلی، تامین سوخت روستائیان جنگل نشین، توسعه فضای سبز، کپه کاری، بذر کاری، عملیات پرورش جنگل و عملیات آبخیزداری در حال اجراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای خوکی در این استان گزارش نشده است.مهر نوشت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه این دانشگاه آمادگی لازم را برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای خوکی در سطح استان را دارد گفت: همه برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز در این زمینه انجام داده‌ایم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 9779 ساعت خبر : 8:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9779
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات