نشان هنری برای هنرمند درجه یک لرستانی

خبر اول روزنامه امروز لرستان خبر نشان درجه یک هنری برای هنرمند لرستانی است که البته چندی قبل هم در گلونی به این موضوع اشاره کرده بودیم. مهر نوشت امین عباسیان ظهر امروز در جمع ظهر خبرنگاران اظهار داشت: شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک هنری که معادل دکترا بوده را به استاد فرج علیپور نوازنده چیره‌دست و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان اعطا کرد. بسیاری از آثار این هنرمند فرهیخته از قبیل کاست و سی‌دی‌های «تفنگ» و «دالکه» به خوانندگی رضا سقایی، آرزو و قدیم صیاد به خوانندگی بهمن اسکینی، حرف دل با صدای غلام رضا سبزعلی، گل باغ با صدای فضل‌اله صفاری، داغ شقایق، تال، شادیانه و ده‌ها اثر دیگر از این است. علی‌پور به منظور معرفی موسیقی اصیل لری به جهانیان در کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلیس، سوئد، نروژ، دانمارک، استرالیا، عراق و دبی به اجراهای متعددی پرداخته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

طی خبر دیگر مهر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر لزوم راه‌اندازی دفتر سرمایه گذاری این استان در تهران تاکید کرد. صفی‌خانی در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال تضمین‌هایی برای انجام سرمایه‌گذاری هستند، بیان داشت: به نظر می‌رسد اگر بخش خصوصی در کنار آن‌ها حضور پیدا کند، باعث دلگرمی‌شان می‌شود. وی با اشاره به اینکه وجود دفتر سرمایه‌گذاری لرستان در تهران ضروری است، گفت: با این اقدام اگر چند ظرفیت مطلوب و برجسته استان را مشخص کنیم و روی آن‌ها متمرکز شویم، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در همین زمینه  از ارسال دعوت نامه به سفارتخانه‌های کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در لرستان خبر داد. حسین سلاح‌ورزی صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اشاره به اینکه تشکیل این کمیته، مصوبه‌ آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان بود، اظهار داشت: به هر حال ضرورت دارد خودمان را برای استفاده از دوران پساتحریم آماده کنیم تا از شرایط به وجود آمده نهایت بهره را نصیب استان کنیم. در همین راستا دعوت‌نامه‌ای به صورت دو زبانه در اتاق خرم‌آباد تهیه شد که به همراه خلاصه‌ای از ظرفیت‌های استان و مزیت‌های سرمایه‌گذاری موجودمان با امضای استاندار لرستان به سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف ارسال شد.+

تسنیم نوشت با همکاری چهار تن از عکاسان ملی نمایشگاه گروهی عکس در مجتمع فرهنگی ـ هنری ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود. این نمایشگاه چهاردهم آذرماه گشایش‌یافته و تا نوزدهم آذر نیز برقرار است که در پایان، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، به مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها تعلق می‌گیرد. هنرمندان، آرمان آستا، حامد نکته‌سنج، محمدامین یوسفی و محمدامین عابدینی، چهار عکاسی هستند که با آثار هنری خود، جلوه‌های محرم در خرم‌آباد را در قاب عکس به تصویر می‌کشند.

آخر روزنامه هم برویم سراغ اخبار هواشناسی و سیلاب‌های ناشی از باران لرستان. مهر نوشت حمید بهاروند، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی پلدختر اظهار داشت: سیلاب یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خسارت به خطوط انتقال آب مجتمع کوثر و روستاهای «مورانی»، «کیان آباد» و «تیمور آباد» وارد کرد. سیلاب همچنین حوضچه خط انتقال مجتمع کوثر و راه‌های دسترسی به ایستگاه های «کناربلوط»، «واشیان» و «سقای کربلا» شهرستان پلدختر را قطع کرده است.

تسنیم هم نوشت کریم میرزایی، بخشدار مرکزی پلدختر صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر، با بیان اینکه براثر بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه کشکان و جاری شدن سیل دو روستای شهرستان پلدختر زیر آب رفته است، اظهار داشت: سیل راه ارتباطی شش روستای منطقه زیودار را قطع کرد و پل ارتباطی روستای پران پرویز که دو بخش شمالی و جنوبی روستا را به هم وصل می‌کرد تخریب شد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 9506 ساعت خبر : 6:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9506
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات