پیست نبود در جاده مرد

به گزارش گلونی رویدادهای ورزشی ۷ آذر را با یک خبر تلخ شروع می‌کنیم:

– نبود پیست جان دوچرخه‌سوار بروجردی را گرفت

باز هم کمبود امکانات تمرینی حادثه تلخ دیگری را برای یک ورزشکار دیگر موجب شد. به گزارش فارس، محمد علی نوروزیان ملی پوش سابق ایران در رده جوانان و نوجوانان که در جاده‌های استان لرستان (مسیر بروجرد به اشترینان) در حال تمرین بود، به علت تصادف جان خود را از دست داد.
کیانوش جودکی رئیس پلیس راه بروجرد، اظهار کرد: برخورد دوچرخه‌سوار جوان بروجردی با کامیون پارک شده در کنار جاده جان این جوان را گرفت. وی عنوان کرد: علی نوروزیان ساعت ۱۲ و نیم ظهر روز گذشته در حین تمرین با برخورد با کامیون جان خود را از دست داد.رئیس پلیس‌راه بروجرد خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده توسط پلیس در این حادثه جوان دوچرخه‌سوار مقصر شناخته شده است.

مرحوم نوروزیان ۲۰ ساله در رده جوانان عنوان قهرمانی کشور در مواد ۲۳۰۰ متر و یک کیلومتر را به دست آورده بود. این ورزشکار از قهرمانان مطرح دوچرخه‌سواری بروجرد است که تاکنون مقام‌های بسیاری در سطح مسابقات کشوری و باشگاهی کسب کرده است. عامل مرگ این جوان ۲۰ ساله را نبود پیست دوچرخه‌سواری برای تمرین ورزشکاران این رشته ورزشی در شهرستان بروجرد دانست.
پیکر علی نوروزیان روز یک‌شنبه هشتم آذرماه در شهرستان بروجرد تشییع و در قطعه ورزشکاران بهشت شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

۸۱۸۵۷۴۱۸-۷۰۳۳۶۱۲۲

– قهرمانی ایران در جام جهانی فوتسال ناشنوایان

به گزارش ایرنا، در دیدار پایانی چهارمین دوره جام جهانی فوتسال ناشنوایان در تایلند تیم ملی مردان ایران برابر میزبان با نتیجه ۸ بر ۳ به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی را کسب نمود. در دیدار رده‌بندی تیم روسیه با نتیجه ۷ بر ۴ تیم هلند را شکست داد و عنوان سوم را از آن خود کرد.
تیم ایران در مرحله گروهی برابر سوییس، الجزایر، نروژ و ژاپن را شکست و مقابل روسیه مغلوب شد و به نیمه نهایی رسید.
تیم فوتسال ناشنوایان کشورمان در نیمه نهایی مقابل هلند پیروز شد و به فینال رسید.

– احتمال رفع ممنوعیت ورود بانوان به سالن‌های ورزشی

فابیو آزودو مدیرکل فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام کرد که به احتمال زیاد ممنوعیت ورود بانوان به سالن‌های ورزشی در ایران در اواسط فوریه برداشته می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، از سال ۲۰۱۲ ممنوعیت حضور بانوان در سالن‌های مسابقات والیبال در ایران اجرا شده است. بعد از این اتفاقات، فدراسیون جهانی با مقامات ایرانی رایزنی کرد و در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد که دیگر هیچ میزبانی را به ایران نخواهد داد مگر اینکه این قانون برداشته شود. با این حال ماه گذشته میزبانی تور جهانی والیبال ساحلی مردان به ایران داده شد که قرار است این مسابقات از تاریخ ۱۴ تا ۱۹ فوریه برگزار شود. این مسابقات قرار است در جزیره کیش برگزار شود. در ماه ژوئن نیز قرار است تعدادی از مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران برگزار شود. آوزدو که مسوول پیگیری این مشکل بوده اعلام کرد که FIVB سیاست دیگری را برای حل مشکل ایران در پیش گرفته و امیدوار است که این روش بتواند مشکل ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را در ایران حل کند.
FIVB امیدوار است که تا قبل از شروع مسابقات والیبال ساحلی مردان در کیش این ممنوعیت برداشته شود.

– صدرنشینی لرستان در لیگ جودو دختران

هفته نخست ششمین دوره رقابتهای لیگ جودو بانوان با صدرنشینی نماینده لرستان به پایان رسید. به گزارش مهر، این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور هشت تیم در سالن شهید افراسیابی آغاز شد. در هفته نخست این رقابتها تیم‌ها سه بار روی تانامی رفتند که در مرحله نخست  اسطوره لرستان ۷بر۲ عمراه شهر جدید گلبهار را از پیش رو برداشت.

در مرحله دوم هم اسطوره لرستان ۷ بر یک آکادمی ملی جودو را شکست داد. در پایان بازی‌های هفته نخست و در جدول رده‌بندی اسطوره لرستان با ۹ امتیاز و تفاضل ۱۴ در صدر جدول ایستاد. نیروی مقاومت با ۹ امتیاز و تفاضل ۱۲ خانه دوم را به خود اختصاص داد. در این جدول شرکت کات شاهرود با ۶ امتیاز و تفاضل یک و سپهر همدان با ۶ امتیاز و تفاضل ۱- سوم و چهارم هستند.

– خبرهای کوتاه فوتبالی

. نواب نصیرشلال نایب قهرمان المپیک لندن با نمایشی دور از انتظار در دسته ۱۰۵ کیلوگرم رقابتهای جهانی وزنه‌برداری، سومین نماینده ناکام ایران در این مسابقات که در هیوستون آمریکا در حال برگزاری است لقب گرفت. این وزنه‌بردار ایرانی در نهایت از دور مسابقات اوت شد تا امتیازی به ایران تعلق نگیرد.
.
تیم ملی فوتسال زنان ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات فوتسال جام جهانی کوچک تیم ژاپن را شکست داد و به عنوان هفتمی این مسابقات رسید.
. گروه‌های دوستدار محیط زیست به پرواز ۱۴ دقیقه‌ای تیم فوتبال آرسنال به نوریچ انتقاد کردند. گروه های حامی محیط‌زیست گفته‌اند برای کمک به پاکیزگی هوا بهتر می بود کاروان آرسنال با قطار و یا اتوبوس راهی این مسابقه می‌شد.
.
مارادونا که هر از چندگاهی به دلایل غیرورزشی خبرساز می شود، این بار در هتل محل اقامت خود جنجال آفرین شد. ماموران حراست، شب گذشته مارادونا را در حالتی غیرعادی در یکی از استخرهای هتل یافته و او را به اتاقش بازگرداندند. به حکم مدیریت هتل نیز این اسطوره آرژانتینی مجبور به ترک محل اقامت خود شد. سوءرفتار با ماموران و کارکنان هتل و سلب آرامش از ساکنان هتل، دلیل این امر عنوان شده است

 

– بارسلونا ۴ – ۰ رئال سوسیداد

به گزارش ورزش سه، بارسلونا که این روزها روند صعودی خیره کننده ای را سپری می کند، پس از ۲ برد شیرین ۴-۰ در زمین رئال و نیز ۶-۱ بر رم در لیگ قهرمانان، به مصاف سوسیداد بحران زده این فصل آمده بود. بارسلون در این دیدار با دو گل از نیمار و تک گل‌های سوارز و مسی با ۴ گل حریف خود را شکست داد.


پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

 

کد خبر : 9132 ساعت خبر : 8:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9132
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات