آسمانت را پس بگیر

آسمانت را پس بگیر در مترو

پایگاه خبری گلونی، احسان میرزایی: اولین روز پویش آسمانت را پس بگیر، در ایستگاه متروی حسن‌آباد و هفت ایستگاه دیگر برگزار شد.
مسافران عصر یکشنبه پس از یک روز سرد زمستانی با چهره ایی یخ زده، گویا هیچ فکری جز رسیدن به مقصد ندارند. فریادهای آلودگی هوا، گرمایش زمین و دو درجه تا نابودی زمین فقط گاهی موجب توجه برخی از مسافران می‌شد. آنها بر خلاف همیشه مجبور می‌شدند کمی مکث کنند و به سختی صفحات سنگین فکر خود را ورق بزنند تا ویژه‌نامه وقایع‌تهرانیه را دریافت کنند.

در پویش آسمانت را پس بگیر، فعالان محیط زیست در متروی تهران، روزنامه وقایع‌تهرانیه را میان مسافران توزیع و با آنها درباره محیط زیست گفت‌وگو کردند.
یکی از دوستانی که در توزیع همکاری کرد می‌گوید: «تو مترو همه مسافرها عجله دارند و نمی‌خواهند از قطار جا بمانند. مسافرانی غرق در روزمرگی‌های خاص خود. برخی هدفون در گوش‌شان است و سرشان در تلفن همراه، کلا در دنیای دیگری سیر می‌کنند. ما نمی‌توانستیم بی‌اجازه وارد حریم فکری مردم شویم! فرصت هم کم بود. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با صدای بلند مسافران را به سوی خود جذب کنیم، البته اثر بخش هم بود. هنگام توزیع روزنامه از مسافران می‌خواستیم که پس از مطالعه روزنامه را به فرد دیگری بسپارند.

آسمانت را پس بگیر در مترو

به دنبال پدران و مادرانی بودیم که کودکی همراه داشتند و به آنها تاکید می‌کردیم که: محتوای روزنامه برای آینده فرزندتان مفید است. اما جلب توجه مردم با توجه به مسائل گوناگونی که در زندگی خود دارند سخت است؛ فردی گفت: برو آقا کلی گرفتاری داریم تو زندگی…!
به طور میانگین افراد ۳۰ سال به بالا رغبت بیشتری برای دریافت روزنامه و گفت‌وگو داشتند. سعی کردیم زیاد وقت مسافران مترو را نگیریم و پیام خود را مبنی بر توجه و دقت بیشتر به آلودگی هوای تهران سریع منتقل کنیم.»

پویش آسمانت را پس بگیر هر هفته در ایستگاه‌های مترو برگزار می‌شود و قرار است همه شهرهای کشور را در بر بگیرد.

پایان پیام

کد خبر : 10888 ساعت خبر : 9:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10888
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات