افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تئاتر در آپارات

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نشست رسانه‌ای سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر صبح امروز سه شنبه ۲۲ دی ماه با حضور سعید اسدی دبیر جشنواره، مصطفی محمودی مدیر روابط عمومی به همراه پیمان شریعتی، مهدی حاجیان، ارمغان بهداروند، جواد مستخدمی، وحید لک، بهزاد صدیقی، عباس اقسامی، سامان خلیلیان، رضا معطریان، جلال تجنگی، افشین خورشید باختری از مدیران بخش‌های مختلف ستاد جشنواره و اداره کل هنرهای نمایشی در سالن کنفرانس مجموعه تئا‌تر فجر برگزارشد.

در این نشست مصطفی محمودی مدیر روابط عمومی این دوره از جشنواره، خبرهای تازه ای در رابطه با برگزاری جشنواره تئاتر فجر ارائه داد.

طبق گفته محمودی، قرار است برنامه افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برای اولین بار به صورت زنده در سایت آپارات پخش شود و شبکه خبر نیز برنامه زنده ای برای جشنواره خواهد داشت. هم چنین رادیو تیوال نیز همزمان با جشنواره فعالیت‌های آن را منتشر می‌کند.

پایان پیام

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر در ایران است که هر ساله در دهه فجر در ماه بهمن برگزار می‌شود. این جشنواره اغلب رقابتی بوده و دارای بخش‌های گوناگونی مانند بخش نمایش صحنه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش نمایش‌های رادیویی، و بخش نمایش خیابانی است.
برگزار کنندگان این جشنواره مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، و مؤسسه بین‌المللی تئاتر هستند و دبیرخانه جشنواره در تهران قرار دارد.
تا بیست و چهارمین دورهٔ جشنوارهٔ فجر بیشتر نمایش‌ها آثار جدیدی بودند که برای جشنواره تولید می‌شدند. اما در دوره ۲۴م و ۲۵م بیشتر نمایش‌هایی که برای حضور در جشنواره انتخاب شدند پیش‌تر اجرای عمومی داشتند و تنها آثار معدودی برای جشنواره تولید شده بودند.
این تغییر بر اساس این نظریه که «جشنواره محلی است برای عرضه تولیدات یک ساله تئاتر کشور» انجام شد. از دوره ۲۶م تاکنون (دوره ۳۰ام) دو شیوه پیشین انتخاب آثار ترکیب شدند و بخشی از نمایش‌های جشنواره از میان نمایش‌های اجرا شده در طول سال انتخاب می‌شوند و برخی از میان کارهای جدیدی که برای حضور در جشنواره آماده شده‌اند، تا شیوه‌ای جامع‌تر به کار گرفته شود.

کد خبر : 11995 ساعت خبر : 1:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11995
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات