امینی دبیر علمی جشنواره شعر فجر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدعلی بهمنی، حجت الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی، بیوک ملکی، جواد محقق، محمدرضا تقی دخت، حسین آهی، مریم حسینی و علی محمد مودب به عنوان اعضاء هیئت علمی دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر انتخاب شدند.
در متن احکام هر یک از اعضاء هیئت علمی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آمده است:

نظر به سوابق علمی و تجربی و آثار ارزنده جناب‌عالی در حوزه شعر و ادب و بنا به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی به موجب این حکم به عنوان «عضو هیئت علمی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از شخصیت‌های صاحب نظر، در انجام وظایف محوله در آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر موفق باشید.
همچنین در حکمی جداگانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر اسماعیل امینی را به عنوان دبیر علمی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد. در متن حکم وی آمده است:

نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موجب این حکم به عنوان « دبیرعلمی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید. مقتضی است بر اساس وظایف مندرج در آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر اقدام لازم را معمول فرمایید.

مختصر در مورد بیوک ملکی
بیوک ملکی در سال ۱۳۳۹، در روستای زرجه بستان که از توابع قزوین است، به دنیا آمد.[۱] در کودکی به تهران آمد و در همان دوران به شعر و خصوصاً شعرهای پروین اعتصامی علاقه‌مند شد. علاقه به پروین اعتصامی باعث شد که او بسیاری از شعرهای او را از برکند و همین زمینه‌ای بود که به شعر گفتن روی بیاورد. با ورود به دوره دبیرستان و با پیگیری پدر و معلمش او شروع به شعر گفتن کرد.
پس از انقلاب ملکی شروع به چاپ شعرهایش در نشریه‌های کودک و نوجوان کرد و همزمان در جلسات متعدد شعر نیز شرکت می‌کرد. او از سال ۱۳۶۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می‌کرد و در سال ۱۳۶۴ به خاطر مخالفت با حضور انجمن حجتیه در مدیریت کانون از آنجا اخراج شد. در طول سالیان بعد او در رادیو و سپس در واحد کودک و نوجوان حوره هنری شروع به کار کرد که از هر دوی آنها نیز اخراج شد. سر آخر در سال ۱۳۶۷، بیوک ملکی با همراهی قیصر امین‌پور و فریدون عموزاده خلیلی و چندی دیگر از نویسندگان نشریه سروش را بر پا کردند که او تا سال ۱۳۸۲ که نشریه تعطیل شد در آنجا کار می‌کرد و دوره زیادی سردبیر سروش بود.

پایان پیام

کد خبر : 11457 ساعت خبر : 9:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11457
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات