جلب مشارکت عمومی در «آسمانت را پس بگیر»

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط‌زیست (پام)، رضا ساکی روزنامه‌نگار و فعال محیط‌زیست با اعلام این خبر، افزود: به رغم چالش‌های متعدد و بزرگ محیط‌زیست ایران همچون موضوع آلودگی هوا، شاهد این هستیم که هنوز برخی از مردم نسبت به محیط‌زیست بی مهر و بی تفاوت هستند.
وی حضور کودکان حتی در روزهای تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا در خیابان‌ها و فضاهای عمومی، افزایش تردد با وسیله نقلیه شخصی و اغلب به صورت تک سرنشین، حجم بالای ترددهای درون شهری برای امور غیر ضروری را از جمله نشانه‌های بی توجهی مردم نسبت به بحران‌های محیط زیستی همچون آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: محیط‌زیست کالایی لوکس نیست بلکه موضوعی است که به صورت مستقیم با سلامت و کیفیت زندگی انسان‌ها پیوند خورده است.
این فعال محیط‌زیست ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین اهداف کمپین، آگاه‌سازی مردم نسبت به نقش و وظایف شهروندی و تشویق و ترغیب آن‌ها برای انجام مطلوب‌تر این نقش است.
ساکی مردم را بهترین مدیران برای رفع معضلات دانست و اظهار کرد: متاسفانه موضوع محیط‌زیست به دلیل نزدیک شدن به انتخابات، رنگ و بوی سیاسی گرفته است و بسیاری از نقدها و جدل‌ها در حوزه محیط‌زیست نیز به همین موضوع باز می گردد.
وی ضمن تاکید بر هدف‌گذاری کشوری جهت ترویج مردم برای پیوستن به پویش “آسمانت را پس بگیر”، تصریح کرد: فاز نخست این اقدام از تهران و از هشت ایستگاه مترو آغاز خواهد شد.
این روزنامه‌نگار، روزنامه وقایع‌تهرانیه، پایگاه خبری گلونی، انجمن یوزپلنگ ایرانی، انجمن کوهنوردان ایران، انجمن علمی زیستا دانشگاه تهران و تشکل محیط‌زیستی دروازه‌های سبز پارس را از جمله مشارکت کنندگان در این پویش اجتماعی برشمرد و گفت: سمن‌ها با توزیع ویژه‌نامه محیط‌زیستی روزنامه وقایع‌تهرانیه در میان مردم با آنها درباره محیط‌زیست حرف خواهند زد و سعی خواهند کرد توجه آنان به این مسئله معطوف کنند که فرصت زیادی برای نجات تهران نداریم و باید برای آن تلاش کنیم.
ساکی خاطرنشان کرد: این پویش مقطعی نیست و بدون شک در تمامی استان‌ها و در خصوص سایر چالش‌های زیست‌محیطی نیز ادامه خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به آمار تردد پنج میلیون نفر به صورت میانگین در مترو تهران، گفت: ارتباط گیری چهره به چهره با مردم و آشناسازی آن‌ها با وظایف شهروندی و اهمیت حفظ محیط‌زیست، می‌تواند منجر به تغییر روند کنونی محیط‌زیست کشور و ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست با کمک مردم شود.
ساکی افزود: ویژه‌نامه محیط‌زیستی روزنامه وقایع‌تهرانیه در ۳۱ شماره ویژه استان‌ها هم منتشر خواهد شد. یعنی در کنار وقایع تهرانیه وقایع تبریزیه، اهوازیه و زاهدانیه … هم خواهیم داشت که بخشی از آن در متروی تهران و بخشی در مرکز استان توزیع می‌شود. همچنین نسخه الکترونیک آن هم در فضای مجازی پخش می‌شود.

http://golvani.ir, http://www.instagram.com/golvaninews , راه‌های ارتباطی با پویش “آسمانت را پس بگیر” است.

پایان پیام

کد خبر : 10846 ساعت خبر : 11:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10846
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات