«دلبری» در فضای محدود

کارگردان فیلم«دلبری» معتقد است که روی فیلمنامه این فیلم وقت زیادی گذاشته است و این فیلم فضای داستان‌گوی متفاوتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدجلال اشکذری با اشاره به این که بین شش تا هفت ماه بر روی فیلمنامه وقت گذاشته است گفت: به دلیل آنکه فیلمنامه «دلبری» شخصیت محور است باید روی آن وقت بیشتری می‌گذاشتم.
وی افزود: داستان این فیلم حول یک شخصیت در یک فضای محدود می‌‌گذرد. به همین دلیل از نظر شخصیت و لوکیشن با محدودیت رو به رو بودیم.
«دلبری»، دومین فیلم بلند سینمایی سیدجلال اشکذری بعد از «خانه ای کنار ابرها» است که سیدمحمود رضوی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.
هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی و مهدی عطاران از بازیگران این فیلم هستند.
طوبی در شب عروسی خواهرزاده‌اش، دختر و دو پسرش را برای عروسی آماده می‌کند. او بعد از راهی کردن فرزندانش در خانه می‌ماند و این آغازی می‌شود برای یکسری از اتفاقات.

پایان پیام

فیلنامه چیست

فیلمنامه یا سناریو داستانی است؛ که همراه با توضیح صحنه‌ها برای ساخت فیلم نوشته می‌شود. به نویسندهٔ فیلمنامه، فیلم‌نامه‌نویس می‌گویند. عناصر فیلمنامه از داستان و شخصیت‌ها، صحنه‌ها، سکانس‌ها، پرده‌ها، موسیقی، مکان‌ها و … تشکیل شده‌اند. فیلمنامه یا اسکریپت؛ یک اثر نوشته شده توسط فیلم‌نامه‌نویس برای یک فیلم، برنامه تلویزیونی یا بازی ویدیویی است. این سریال‌ها می توانند کارهای اصلی یا سازگاری از قطعات موجود در نوشتن باشند. در آنها، جنبش، اعمال، بیان و گفت و گوهای شخصیت‌ها نیز نقل شده است. فیلمنامه‌ای که برای تلویزیون نوشته شده است؛ نیز به عنوان یک نمایش تلویزیونی شناخته شده است.

صحنه کوچک‌ترین واحد کنش دراماتیک در فیلمنامه ست. در هر صحنه دو عنصر زمان و مکان اهمیت دارد و حداقل یکی از این دو عنصر یا هر دو باید پیوستگی داشته باشد. فیلمنامه به صورت صحنه‌های شماره‌گذاری شده نوشته می‌شود.

کد خبر : 11776 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11776
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات