سیروس غنی و عشق به وطن

یادمان مرحوم دکتر سیروس غنی سه شنبه ٢٢ دی ماه ساعت ١۵ با حضور جمعی از فریختگان و اندیشمندان در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این مراسم سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران ضمن خوش‌آمد‌گویی به حاضران طی سخنانی بیان داشت: شخصیت خانواده غنی در فرهنگ ایران بسیار بزرگ و تأثیرگذار بود. در آثار این شخصیت‌های برجسته خصوصا دکتر قاسم غنی و پسر ایشان دکتر سیروس غنی عشق به وطن و ایران دوستی مشهود است.

دیگر سخنران این مراسم حجت‌السلام سید محمود دعائی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بود. وی در بخشی ازسخنان خود بیان داشت: اولین مطلبی که از دکتر سیروس غنی دریافت کردم پروفسور سید حسن امین برای من ارسال کرده بودند و این مطلب در روزنامه اطلاعات انعکاس داشت. همین مطلب باعث شد مطالعه‌ای در مورد زندگی و خدمات دکتر سیروس غنی انجام دهم. تلاش‌های علمی و پژوهشی ایشان حقیقتا شایست قدردانی است و بنده به نیابت از همکاران خودمان در موسسه‌ی روزنامه اطلاعات از این شخصیت برجسته فرهنگی قدردانی می‌کنم.

 مدیر مسئول روزنامه اطلاعات همچنین گفت: باید از پروفسور امین که باعث شدند ما با خدمات و کتاب‌های دکتر غنی آشنا بشویم نیز تشکر کنم. هر چند که دکتر غنی در ایران نبودند ولی از نوشته‌های ایشان مشخص است که چقدر در خدمت ایران، آئین و مردم کشورشان بوده‌اند.

دکتر سیروس غنی روز١۶ دی ماه ١٣٩۴ در آمریکا درسن ٨۶ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. ایشان پسر دکتر قاسم غنی از رجال فرهنگی و سیاسی دوران معاصر بودند که بیشتر شهرت خود را مدیون تصحیح دیوان حافظ با همکاری علامه محمد قزوینی هستند.

دکتر سیروس غنی دارای مدرک دکترای دی جی ( دکترای حقوق آمریکا ) بود. وی مجموعه کم‌نظیری از کتاب‌های مربوط به ایران داشت که توصیفی از آن‌ها را در کتاب خود «ایران و غرب» عرضه کرده است. دکتر سیروس غنی خاطرات و یادداشت‌های پدرش دکتر قاسم غنی را در سیزده جلد منتشر کرده است. وی همچنین دوستدار سینما بوده و کتابی نیز درباره‌ی فیلم‌های مهم تاریخ سینما نوشته است.

پایان پیام

کد خبر : 12008 ساعت خبر : 3:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12008
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات