شروع تمرین ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اولین جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ” مارک استیونسون ” صبح امروز – ۲۶ دیماه – در تالار وحدت برگزار شد.

در این جلسه ارکستر سمفونیک تهران قطعات مورد نظر در اجرای اصلی چون بتهوون، گریگ و چایکوفسکی را تمرین کردند و استیونسون با ذکر نکاتی به نوازندگان ارکستر سعی در بهبود نوازندگی نوازندگان جوان داشت.

گفتنی است ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ” مارک استیونسون ” و سولیست پیانو ” نوین افروز ” در روزهای ۲۹ دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سامانه‌ی فروش بلیط www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

پایان پیام

بتهوون
بتهوون در بن متولد شد. استعداد موسیقی‌اش در سنین کودکی آشکار بود، و در ابتدا توسط پدرش یوهان فان بتهوون به سختی و فشرده آموزش داده می‌شد. وی بعداً توسط آهنگساز و رهبر ارکستر، کریستیان گوتلوب نیفه موسیقی آموخت و تحت نظارت او نخستین اثرِ خود، مجموعه‌ای از واریاسیون‌ها برای ساز شستی‌دار را در سال ۱۷۸۳ منتشر کرد.
او توسط «مادرِ دوم» (نامادری) خود هلن فان برونینگ که به فرزندانِ شوهرش با محبت پیانو می‌آموخت، از زندگی خانگیِ ناکارآمد رهایی یافت و در سن ۲۱ سالگی، به وین نقل مکان کرد و در آنجا آموختن آهنگسازی را با یوزف هایدن ادامه داد. وی سپس به عنوان یک پیانیست چیره‌دست شهرت پیدا کرد و به‌زودی توسط کارل آلویس، شاهزاده لیخنوفسکی برای آهنگسازی مورد حمایت قرار گرفت، که نتیجهٔ آن ساخت سه «تریو پیانو اپوس ۱» در سال ۱۷۹۵ شد (که اولین کارهایی بودند که او با اپوس نامگذاری‌شان کرد).
اولین اثر بزرگِ ارکسترال بتهوون، سمفونی شماره ۱، در سال ۱۸۰۰ خلق شد؛ و در سال ۱۸۰۱، شش کوارتت زهی (اپوس ۱۸) ساخت.

کد خبر : 12093 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات