صدور کارت برای اعضای انجمن منتقدان

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست صدور کارت در سایت جشنواره فیلم فجر نسبت به ثبت درخواست خود برای صدور کارت اقدام کنند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی: سید صادق موسوی گفت: اعضای محترم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره فیلم فجر به آدرس http://www.fajrfilmfestival.com نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان می‌تواند از امروز سه شنبه ۱۵ دی ماه ساعت ۱۸ تا پنجشنبه ۱۷ دی ماه ساعت ۲۱ با مراجعه به سایت جشنواره جشنواره فیلم فجر به ارائه درخواست برای صدور کارت برای حضور در کاخ جشنواره اقدام کنند.

تاریخچه جشنواره
جشنوارهٔ فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۸ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در سال ۱۳۹۸ بود.
 این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
اولین ویژه نامه برای جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.
جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت. از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد. در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند. دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره می‌باشند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌است. در ابتدای جشنواره آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود.
در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می شود.

پایان پیام

کد خبر : 11437 ساعت خبر : 3:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11437
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات