«هر مدرسه یک نهالستان» اجرا شد

«هر مدرسه یک نهالستان» اجرا شد

بهمن بیرانوند رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست لرستان نیز در این خصوص بیان داشت: در راستای ارتقای دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جنگل‌های بلوط زاگرس، جامعه دانش‌آموزی طرح‌های آموزشی “هر مدرسه یک نهالستان” و “خانواده و محیط زیست” با مشارکت محیط زیست، آموزش و پرورش ،منابع طبیعی و انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خرم‌آباد در دبستان تختی ناحیه ۲ خرم آباد برگزار شد.

«هر مدرسه یک نهالستان»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بیرانوند در ادامه عنوان کرد: در این مراسم که با حضور رئیس و کارشناسان آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست ، رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم‌آباد، مدیر عامل و اعضای انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خرم‌آباد مدیران ، معلمین دبستان تختی و اولیاء دانش‌آموزان برگزار شد؛ آقای پورنصیر رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: ضمن بیان اهیمیت و ضرورت حفاظت از محیط زیست توسط دانش آموزان گفت ما به دنبال داشتن آسمان آبی و زمین پاک که حقمان است، هستیم و در این راستا همه ما اعم از دانش‌آموزان و والدین باید تلاش کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در احادیث و روایات اسلامی بسیار به محیط زیست اهمیت داده شده است، عنوان کرد: این سخن پیامبر اسلام(ص) که می‌فرمایند شکستن شاخه هر درخت به منزله شکستن بال یک فرشته است حجت را بر همه ما تمام کرده است.

سپس بیرانوند رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست لرستان نیز ضمن تشکر و قدردانی از همراهی و همدلی آحاد جامعه بویژه جامعه دانش‌آموزی و اولیاء آنان و تمامی معلمین و دلسوزان طبیعت و محیط زیست جهت اشاعه فرهنگ عمومی محیط زیست، به بیان ضرورت حفاظت از محیط زیست با تکیه بر تعالیم و آموزه‌های دینی و اصل پنجاهم قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری در خصوص همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست پرداختند و از خانواده‌ها بعنوان اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی و یکی از گروه‌های مخاطب اثرگذار جامعه در جهت تغییر رفتار زیست محیطی یاد کردند و نقش زنان را در جهت حفظ محیط زیست و اشاعه فرهنگ محیط زیست بسیار مهم دانستند و آنان را به ارتقای دانش زیست محیطی خود با مطالعه بورشورهای توزیع شده و سایر منابع ، جهت تغییر رفتار زیست محیطی افراد خانواده دعوت نمودند.

در ادامه مراسم آقای مظفر افشار مدیر عامل انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خرم‌آباد و پدر بلوط ایران نیز ضمن بیان اهمیت و نقش جنگل‌ها در سلامت انسان و جامعه آموزش‌های مورد نیاز را در زمینه نحوه نگهداری بذر بلوط و نهال شدن آنها جهت کاشت در مناطق به حاضرین ارائه نمودند.

سپس آقای افشار ضمن اعلام آمادگی در خصوص بازدید دانش آموزان از کارها و اقدامات زیست محیطی صورت گرفته توسط ایشان، توصیه‌های لازم را در خصوص رعایت اصول زیست محطی و استفاده از اشیاء و زباله‌های دورریختنی و مخرب طبیعت و محیط زیست بجای گلدان پرورش نهال‌ها پرداختند و خانواده‌ها را به حمایت و همکاری در اجرای طرح مذکور خواستار شدند. و در پایان نیز بذرهای بلوط بین خانواده‌ها و دانش آموزان جهت پرورش در منازل توزیع شد که انشاالله پس از تبدیل شدن به نهال در مناطق مورد نظر کشت کردند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم با تلاش و زحمات ارزشمند مسئولین دبستان تختی نمایشگاهی از کارهای دستی دانش آموزان با استفاده از برگ و بذر درخت بلوط برپا شد و توسط گروهی از دانش آموزان نیز سرود زیبای زیست محیطی اجرا گردید. همچنین در پایان برنامه به پرسش‌های تعدادی از اولیاء در خصوص محیط زیست استان پاسخ داده شد.

پایان پیام

کد خبر : 11779 ساعت خبر : 2:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11779
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات