کنسرت پریچهر خلوتی در نیاوران

کنسرت گروه موسیقی پریشاد به سرپرستی پریچهر خلوتی ویژه بانوان با اجرای قطعاتی از بیژن کامکار و میلاد کیایی جمعه دوم بهمن ماه ساعت ١٣:٣٠ در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه موسیقی پریشاد با نواختن آثاری از همایون خرم، میلاد کیایی، بیژن کامکار و … در دستگاه چهارگاه و دستگاه همایون (آواز اصفهان) به استقبال علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی می‌رود .

پریچهر خلوتی کارشناس ارشد ادبیات، شاعر و نویسنده از سال ١٣٨٠ و با هدف حمایت از انجمن سلامت جسم و جان و زنان بیمار  گروه موسیقی پریشاد را تشکیل داد و عواید حاصل از برنامه‌های خود را به تهیه دارو برای بیماران این انجمن اختصاص می‌دهد.

مینا قاسم‌پور: قانون، نیوشا بریمانی کمانچه، عسل ملک‌زاده: دف، نیلوفر ابراهیمی: فلوت،مهرناز دبیرزاده: تمبک و نازلی بخشایش: پیانو از اعضای گروه پریشاد  در این کنسرت می‌باشند  .

گفتنی است علاقمندان جهت تهیه بلیط کنسرت گروه موسیقی پریشاد می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

موسیقی
موسیقی اصیل ایرانی که با نام موسیقی سنتی ایرانی، موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی دستگاهی نیز شناخته می‌شود،
 شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از سال‌ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته و آنچه دلنشین‌تر، ساده‌تر و قابل فهم‌تر بوده‌است، امروز در دسترس است.
بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل‌گیری این موسیقی داشته‌اند. از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستان می‌توان به «باربد» و «نکیسا» و «رامتین» اشاره کرد. موسیقی اصیل ایرانی، جزو کهن‌ترین سبک‌های موسیقایی از دوران باستان تا به امروز است. همچون گذشته‌های دور، مشاهیر صاحب سبک بسیاری در تاریخ ایران معاصر سر برآورده و هر یک، گامی مؤثّر در اعتلا و پویندگی این موسیقی اصیل برداشته اند.
همچنین «ردیف‌های موسیقی اصیل» به‌عنوان نخستین پروندهٔ مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی در مهرماه ۱۳۸۸ ثبت شد.

کد خبر : 12266 ساعت خبر : 2:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12266
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات