کنسرت پژوهشی آنسامبل موسیقی سل

کنسرت پژوهشی آنسامبل موسیقی سل

به گزارش پایگاه خبری گلونی کنسرت پژوهشی آنسامبل موسیقی سل با عنوان «موسیقی؛ زبان فاخر و مشترک ملت‌ها»،  ۴ دیماه در تالار پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود. این کنسرت به همت خانه موسیقی، جمعه ۴ دی ماه، ساعت ۱۸ در تالار پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود.

در این برنامه که به اجرای آثاری از آهنگسازان مطرح جهان اختصاص دارد بهمن مه آبادی (سرپرست آنسامبل سل) درباره جایگاه زبان موسیقی آکادمیک و علمی را در سیر روند جهانی تکامل این هنر سخنرانی خواهد کرد.

اعضای آنسامبل موسیقی سل در این اجرا بهمن مه آبادی (رهبر و سولیست)، نهال محبی (ویلن)، ارغوان صباحی، سیامک سلطانعلی‌زاده (ویولا)، سارا عبدالله‌زاده و پرنشید شکوهی (پیانو) هستند.

کنسرت پژوهشی آنسامبل موسیقی سل

پیش از این نیز آنسامبل سل کنسرت‌هایی را در ارتباط با موضوعات مختلف از آن جمله سبک باروک، رومانتیسم و لایت برگزار کرده است.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با آنسامبل موسیقی سل و تهیه بلیط کنسرت به سایت سل به آدرس و یا با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۸۸۸۱۶۳ تماس حاصل نمایند.

کنسرت

به یک اجرای زنده (معمولاً موسیقی) در مقابل عده‌ای تماشاگر گفته می‌شود. اجرای یک کنسرت می‌تواند به وسیله یک گروه، مانند یک ارکستر انجام گیرد.

کنسرت‌ها از دسته رسانه‌های حضوری هستند و از نظر تأثیرگذاری در مباحث پیام رسانی و تبلیغات در رده بالایی از توجهات قرار دارند.

کنسرت‌ها همانند همایش‌ها و کنگره‌ها از جمله گردهمایی‌های هدفدار محسوب می‌گردند که بخش مهمی از هدف آن‌ها ایجاد شادی در مخاطبان است.

میزان تأثیرگذاری این رسانه به دلیل آنکه روحیه مخاطبان آن در سطح بالایی قرار دارد و همگی آنها در شادی و نشاط هستند، پیام‌ها به سرعت و با دقت توسط ایشان جذب می‌گردد.

گروه موسیقی

(انگلیسی: Musical ensemble) که گروه موزیکال هم گفته می‌شود، گروهی است با نامی مشخص از افراد که ساز می‌نوازند یا هم‌خوانی می‌کنند.

نوع گروه به تعداد نوازندگان، نوع ساز و نوع موسیقی بستگی دارد. برخی از گروه‌های موسیقی منحصراً از ساز استفاده می‌کنند مانند چهارنوازی جاز و ارکستر و برخی دیگر، فقط از خواننده تشکیل شده‌اند مانند گروه کر.

در موسیقی پاپ و موسیقی کلاسیک، هم از ساز و هم از خواننده استفاده می‌شود. در موسیقی کلاسیک، در سه‌نوازی یا چهارنوازی، اصوات موسیقایی یک ساز را با چند خانواده سازی، درهم می‌آمیزند (مانند پیانو، سازهای زهی و سازهای بادی). گاهی نیز تنها از یک خانواده سازی بهره می‌برند (مانند کوارتت زهی یا پنج‌نوازی بادی).

برخی گروه‌ها مانند ارکستر از خانواده‌های سازی متنوع و گسترده‌ای بهره می‌برند. برای مثال از بخش سازهای بادی، سازهای بادی برنجی، سازهای بادی چوبی و سازهای کوبه‌ای استفاده می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 10562 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10562
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات