آماده‌سازی شهرها برای سالمندان

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در اولین جلسه شورای سالمندان که با حضورجمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی دراستانداری لرستان برگزارگردید خواستار تدوین و ارائه برنامه‌های عملیاتی توسط دبیرخانه شورای سالمندان در راستای ارائه خدمات بهتر به این قشر از جامعه گردید .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری لرستان درسخنانی به تبیین جایگاه سالمندان درخانواده وجامعه پرداخت و اذعان نمود؛ سالمندی بعنوان یک برهه زمانی در زندگی اجتماعی افراد مورد توجه دین مبین اسلام نیز واقع گردیده وهمواره درآموزه‌های دینی به تکریم سالمندان سفارش گردیده است .

شاهرخی در ادامه اظهار داشت؛ براساس قانون دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سالمندان می‌بایست تمهیدات لازم در خصوص ارائه خدمات به این قشر از جامعه را اندیشیده و در تکریم آنان کوشا باشند. وی گفت: طبق آمار وگزارشات ارائه شده توسط دبیرخانه این شورا اقدامات نسبتاً موثری از سوی دستگاه‌های اجرایی در این راستا صورت پذیرفته ولی تا رسیدن به مطلوب نهایی هنوز فاصله وجود دارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اذعان داشت با توجه به آمارهای موجود؛ جمعیت کشور بسوی سالمندی سوق داشته که استان لرستان با داشتن حدود ۱۳۸ هزار نفر سالمند (هشت درصد جمعیت استان) نیازمند برنامه ریزی دقیق جهت ارائه خدمات درآینده به این قشراز جمعیت است.

وی از دستگاه‌های عضو شورا و بوی‍ژه دبیرخانه شورا در استان خواست نسبت به تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی و قابل اجرا اهتمام ویژه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار نمود: بر اساس آیین نامه ارسالی ازکشور شورای سالمندان در استان نیز به دنبال بومی‌سازی و تشکیل کمیته‌های پنج گانه می‌باشد تا بتوانیم مصوبات قابل اجرا در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرارداده تا نتیجه آن ارائه خدمات مطلوب بر اساس فرهنگ ملی و فرهنگ بومی و محلی به سالمندان استان باشد.
شاهرخی در بخش دیگر ازسخنان خود از صدا و سیما بعنوان یک ظرفیت توانمند یاد نمود و اظهار داشت؛ صدا و سیما بعنوان رسانه ملی می‌بایست نسبت به تهیه برنامه‌های مناسب درخورشأن سالمندان اقدام و درآگاه‌سازی خانواده‌ها و جامعه نقش خود را ایفا نماید.
وی همچنین از شهرداری‌ها و سایر دستگاههای خدمات‌رسان خواست که نسبت به تسهیل وآماده‌سازی محیط و فضاهای عمومی متناسب با شرایط سالمندان در مبلمان شهری  وامکان دسترسی آسان به خدمات ارائه شده اهتمام وی‍ژه را داشته باشند.

پایان پیام

کد خبر : 11024 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11024
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات