آثار نقاشان معاصر در نمایشگاه «به یاد فردا»

نمایشگاه “به یاد فردا ” با نمایش آثاری از نقاشان معاصر ایران از روز جمعه سی‌ام بهمن ماه در گالری شماره یک فرهنگ‌سرای نیاوران گشایش میابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این نمایشگاه با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایران و معرفی هنر مدرن و معاصر ایرانی در زمینه‌های نقاشی، مجسمه، قالی‌بافی و عکس ٢٩ اثر از آثار هنرمندانی همچون شهریار احمدی، امیرناصر اخلاقی‌فرد، پویا آریان‌پور، کریم اسکندری، رسول اکبرلو، لادن بروجردی، محمد بزرگی، محمد بهابادی، علی‌رضا چلیپا و … را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

بر اساس ایده برگزارکنندگان این نمایشگاه، “به یاد فردا ” فرصتی جهت معرفی حمایت‌کنندگان هنر و مجموعه‌داران شناخته شده ایرانی در سطح بین‌اللملی و بهانه‌ای برای بازتاب آموزشی فرهنگ  معاصر و هنر در حال رشد کشور خواهد بود.

شایان ذکر است نمایشگاه نقاشی با عنوان “به یاد فردا ” تا چهارم اسفند  از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل ١۴ الی ٢٠ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌باشد.

پایان پیام

نمایشگاه

نمایشگاه جایگاهی است که در آن ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانند با کنش‌های سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد کالاها، خدمات و اطلاعات بپردازند. نمایشگاه جایی است که عرضه‌کنندگان و بازدیدکنندگان با هم روبرو می‌شوند. نمایشگاه جایگاه شناساندن یک ایده نوین یا جای داد و ستد اطلاعات، نوآوریها، نوآفرینی‌ها و اختراع هاست.

تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر سیدنی استرالیا و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن نمایشگاه جهانی برپا شد.

کد خبر : 13858 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13858
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات