انتخاب نوازنده برای ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران جهت تکمیل اعضای خود از نوازندگان علاقمند دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ارکستر سمفونیک تهران با مدیریت هنری استاد “علی رهبری” و باحضور و نظارت اساتید موسیقی کلاسیک جهان چون “امیل تاباکوف” و “دالیبور کاروای” رهبر و ویلنیست مشهور جهانی، در روز دوشنبه مورخ ۱۹/۱۱/۱۳۹۴ از ساعت ۱۴ در سالن رودکی برای انتخاب و تکمیل اعضای ارکستر سمفونیک تهران در کلیه سازها، از نوازندگان علاقه‌مند دعوت به عمل می‌آورد.
گفتنی است هر نوازنده موظف است دو موومان از آثار استاندارد موسیقی کلاسیک آماده کند.

پایان پیام

علی رهبری

علی رهبری (زاده ۵ خرداد ۱۳۲۷ در تهران)، موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی است. او که در اتریش با نام الکساندر مشهور است، با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهم‌ترین ارکسترها و اپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.
۲۴ ساله بود که به دعوت مهرداد پهلبد وزیر وقت فرهنگ و هنر به ایران بازگشت و به عنوان جایگزین مصطفی پورتراب به مدیریت هنرستان عالی موسیقی و کنسرواتوار ایران رسید. وی در این مدت توانست ارکستر هنرجویان هنرستان و پس از آن ارکستر سمفونیک جوانان را تشکیل دهد ولی پس از ۳ سال و با اعتراض به وضع موجود و با انتقاد از شیوه مدیریت اداره وزارت فرهنگ و هنر که به زعم وی بی‌توجهی مسئولان به مسائل پایه‌ای موسیقی و پرداختن به ظواهر بود، استعفاء و ایران را ترک کرد.

در سال ۲۰۰۵ و پس از سال‌ها دوری، علی رهبری به دعوت فریدون ناصری به ایران بازگشت و رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد. ارکستر سمفونیک تهران پس از سال‌ها توانست اجرای قابل قبولی تحت رهبری او داشته باشد و کیفیت صدادهی ارکستر هنگام اجرای سمفونی ۹ بتهوون با رهبری او تعریف و تمجید بسیاری از کارشناسان و منتقدان و نوازندگان را به دنبال داشت.

کد خبر : 12750 ساعت خبر : 8:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات