حفظ محیط زیست از اهداف اصلی دولت است

حفظ محیط زیست از اهداف اصلی دولت است

‏رییس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی: از اهداف اصلی دولت از روز اول، مساله محیط زیست بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اگر چه بخش عمده سخنان رییس جمهور دیشب رییس جمهور به مباحث اقتصادی معطوف بود، اما ۱۵ درصد آن به محیط زیست اختصاص داشت. این میزان موید اهمیتی است که دولت یازدهم به موضوع محیط زیست می‌دهد.
حسن روحانی دیشب با اشاره به اینکه یکی از هدف های اصلی دولت از روز اول مسئله محیط زیست بوده، افزود: اولین مصوبه هیئت وزیران در اولین روز تشکیل درباره دریاچه ارومیه بود.
در واقع رییس جمهور به بحران خشکی دریاچه ارومیه اشاره دارد که با روی کار آمدن دولت یازدهم به ستادی تحت عنوان ستاد احیای دریاچه ارومیه سپرده شد و به رغم مشکلات مالی شدید دولت به علت تحریم‌ها تاکنون مبالغ قابل توجهی را به این ستاد اختصاص داده، به نحوی که از سال دوم دولت روند خشک شدن دریاچه براساس آمار و اطلاعات دقیق کاهش یافته است.

حفظ محیط زیست از اهداف اصلی دولت است

رییس جمهور همچنین در گفت وگوی تلویزیونی دیشب به موضوع آلودگی هوا اشاره کرده و یکی از دلایل آن را خودروهای فرسوده دانست و گفت: ‏دولت فعلا با کمک‌های مالی مسئله ۹۰هزار خودروی فرسوده را حل و فصل می‌کند.

محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی و پرچالش برای دولت‌هاست. دولت روحانی هم از این قاعده جدا نیست و برای محیط زیست برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

باید دیداین برنامه‌ها تا چه حد به حفظ محیط زیست کمک خواهند کرد و اجرایی می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 13207 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات