فیلم وارونگی و آلودگی هوا

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: فیلم وارونگی که با تصویری از تهران دودآلود آغاز می‌شود، نگاهی تلخ و جدی به وضع هوای تهران دارد. بهنام بهزادی آلودگی هوا و مهاجرت از تهران را دست‌مایه داستان قرار داده است. سایت‌ها قصه فیلم را این طوری تعریف کرده‌‌اند: «سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است.

رابطه آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا درآستانه شکل گیری دوباره است.» من اما قصه را این طوری نمی‌بینیم، روایت من از داستان این گونه است:

قصه فیلم درباره دختری است که در آستانه یک رابطه به علت بیماری تنفسی مادرش مجبور می‌شود با او تهران را ترک کند. این اتفاق زندگی او را دگرگون می‌کند.

وارونگی پیش‌بینی بلایی که بر سر تهران خواهد آمد نیست بلکه بلای نازل شده را نشان می‌دهد. آلودگی هوا و بیماری مادر نیلوفر و توصیه پزشک به ترک تهران زندگی نیلوفر را دگرگون می‌کند و او را با خواهر و برادرش درگیر می‌کند. وارونگی به خوبی نشان می‌دهد که دل‌کندن و مهاجرت از تهران کار ساده‌ای نیست و تقریبا غیرممکن است.

وارونگی فیلمی است سینمایی و برخلاف برخی فیلم‌های تلویزیونی حاضر در جشنواره قصه‌اش را خوب تعریف می‌کند و به آخر می‌رساند.

فیلم‌نامه خوب این فیلم یک مشاور درجه یک دارد به نام محمدحسن شهسواری که نامی آشنا در هنر داستان‌نویسی معاصر است. وارونگی فیلم شریفی است و بازی درخشان سحر دولتشاهی در نقش نیلوفر به‌یادماندنی است. فیلم وارونگی به ما نشان می‌دهد که وارونگی محیط زیستی چگونه می‌تواند زندگی‌ ما را هم وارونه و نابود کند.

پایان پیام

معرفی کوتاه بهنام بهزادی بروجنی
بهنام بهزادی بروجنی (۱۳۵۱، بروجن) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر و تهیه‌کننده ایرانی است.
او یکی از کارگردانان موفق ایرانی در سطح بین‌المللی است و فیلم‌هایش جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به دست آورده‌اند.

بهزادی تاکنون بیش از ۲۰ فیلم کوتاه، مستند و تلویزیونی و چهار فیلم سینمایی ساخته‌است.

کد خبر : 13328 ساعت خبر : 3:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13328
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات