هنرمندان تئاتر لهستان به میان مردم می‌روند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش پریگرینوس محصول گروه نمایش KTO از کشور لهستان نوشته و کار جرزی زون در هفتمین روز از جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر در بخش نمایش‌های خیابانی و محیطی جشنواره اجرا می‌شود.

این نمایش یک روز از زندگی انسان را به تصویر می‌کشد، انسانی که میان زندگی و کار درگیر است. به نظر می‌رسد که انسان مدرن صرفا برای کار کردن آفریده شده و زندگی برای وی یعنی کار و زحمت هر روزه.

اجرای پریگرینوس راس ساعت ۱۵٫۳۰ از لابی سالن اصلی تئا‌تر شهر آغاز می‌شود. مدت زمان این نمایش ۶۰ دقیقه است و عوامل سازنده این اثر عبارتند از: نویسنده و کارگردان: جرزی زُن، طراح حرکات: اریک ماکوهون، بازیگران: مارتا زُن، کارولینا بوندارونک، مارتینا مالچارِک، گرازینا سربرینی رزا، جاستینا ووجزیگ، استاوومیر بندیکووسکی، بارتز سینیاوا، پاول مونسیل، می‌کایل اورزیلووسکی، تکنسین: کانیا رابرت، کوزتووسکا مونیکا، رودنیکی فیلیپ، طراح صحنه و لباس: جوآنا جاسکوروکا، صدا: رابرت کانیا

جرزی زُن متولد ۱۹۵۳ سیکرزینی لهستان است. کارگردان و بازیگر تئا‌تر و دانش‌آموخته ادبیات از دانشگاه جاگیلونیان کراکو لهستان. او موسس و مدیر فستیوال بین‌المللی تئا‌تر خیابانی ULICA کراکو است. وی کارگردان نمایش‌های «رژه غم‌انگیز»، «برج بابل»، «عطر زمان»، «سرود»، «مازپا»، «رژه آب»، «خیالاتی»، «نابینا»، «بهشت»، «آینه»، «عمارت»، «نمایش وداع»، «برعکس»، «چطور یک قاشق را از نزدیک بشناسیم»، «ردپای ناخدا»، «خانه‌ای را که در آن نمی‌توان زندگی کرد، خواهم فروخت»، «ساعت‌های پایانی»، «همسرایی یتیمان» و… نیز بوده است.

پایان پیام

اجرای خیابانی

اجرای خیابانی گونه‌ای از هنرهای نمایشی است که از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان کرده‌اند.

در تئاتر خیابانی بازیگر به دور از تمامی عناصر دست و پاگیر صحنه‌ای در تلاش است تا مخاطب خود را نسبت به موضوعی خاص به هیجان و گاه به تفکر و تعمق در آن مساله وا دارد. در نمایش خیابانی نیازی به طراحی لباس، نور، چهره آرایی و طراحی صحنه نیست، بازیگر این گونه نمایش‌ها بر اساس موضوع‌های مورد نظر خود اقدام به اجرای نمایش در مکان و زمانی خاص می‌کند. در نمایش‌هایی خیابانی متن نمایش، کارگردانی و بازیگری به موازات هم و در همان مکان خاص اتفاق می‌افتد.

کد خبر : 12693 ساعت خبر : 12:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12693
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات