سینمای ایران ورشکسته است

سینمای ایران ورشکسته است

بازیگر فیلم سینمایی«نیمه شب اتفاق افتاد» گفت: حضور پر رنگ و هرچه بیشتر جوانان روح سینما را تازه می‌کند و من و همه پیشکسوتان همیشه از حضور جوانان حمایت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی گوهر خیراندیش بازیگر پیشکسوت سینما اظهار کرد: فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در روز اول جشنواره اکران شد که این موضوع هم جای اعتراض دارد و هم خوشحال کننده است.
بازیگر فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» ادامه داد: جلسات نقد و بررسی که بعد از نمایش فیلم‌ها با حضور عوامل گذاشته می‌شود باعث دیده شدن فیلم و صحبت بیشتر درباره آن می‌شود، اما جنبه منفی آن این است که آیا فیلم‌هایی که در روزهای اول اکران می‌شوند، در ذهن منتقدان و داوران خواهند ماند یا با گذشت زمان، بازی‌ها در خاطرشان کمرنگ می‌شود؟
وی با تشبیه اهالی رسانه به یک سپاه گفت: بسیار خوشحالم که اهالی رسانه مانند یک سپاه که برای تمام مراسم‌ها آرایش شده‌اند و اتفاقاً درست و به جا هم عمل می‌کنند. این موضوع از برنامه‌ریزی های دقیق بهروز غریب‌پور است. دیدن فیلم با اهالی رسانه طعم و بوی خاصی دارد و در کنار مردم یک عطر دلنشین به خود می‌گیرد.

*با حضور مردم و رسانه‌ها قضاوت مناسبی از فیلم‌ها صورت می‌گیرد

سینمای ایران ورشکسته است

خیراندیش با تمجید از اکران فیلم‌ها در کاخ مردمی و جشنواره، اظهار کرد: اینکه امسال جشنواره در دو کاخ رسانه و مردمی برگزار شده اتفاق جالبی است. در کاخ رسانه منتقدین و خبرنگاران به طور تخصصی فیلم‌ها را نقد و بررسی می‌کنند.
بازیگر فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» اضافه کرد: در کاخ مردمی هم فیلم‌ها مورد ارزیابی مردم قرار می‌گیرد که در مجموع داوری مناسبی از فیلم‌ها صورت خواهد گرفت. این اتفاق در نهایت منجر می‌شود تا فیلم‌ها فقط در جشنواره اکران نشود و مردم هم آنها را ببینند و با این روند همه مردم برای فیلم ها تصمیم می‌گیرند. وی سینمای ایران را به دلیل نداشتن حمایت مناسب ورشکسته دانست و تصریح کرد: با یک نگاه دقیق و بهتر می‌توانیم سینما را از ورشکستگی نجات دهیم. به طور حتم هر جشنواره‌ای می‌تواند چالش برانگیز باشد و توجهات را به خود جلب کند. با داوری و تبلیغ آثار سینماگران در جشنواره، تماشاگران هم مجذوب سینما می‌شوند.
خیراندیش با حمایت از سینماگران جوان، گفت: حضور پر رنگ و هرچه بیشتر قشر جوان در سینما، به رشد و پیشرفت آن کمک می‌کند و روح سینمای ایران را هم تازه می‌کند.
پیشکسوت سینمای ایران ادامه داد: من و همه پیشکسوتان همیشه از حضور جوانان حمایت کرده‌ایم و باید بتوانیم الگوی مناسب و صمیمانه‌ای برای آن‌ها باشیم. همیشه سعی کردم دینم را به فیلم اولی‌ها ادا کنم و هر کمکی از دستم بر آمده، از آن‌ها دریغ نکرده‌ام.

*جشنواره امسال به دست افراد کاردان سپرده شده است

خیراندیش عنوان کرد: جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با انتخاب مدیران با تجربه برای هر بخش مانند آقایان غریب‌پور و مظفری و خانم کرامتی و … کار را به دست افراد کاردان سپرده است.
بازیگر فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» گفت: این اعتماد و باور داشتن به اهالی سینما که هر یک کوله‌باری از تجربه محسوب می‌شوند و سال‌ها در چارچوب سینما زندگی کرده‌اند، می‌توانند جشنواره را سر و سامان مناسبی بدهد.
وی در پایان گفت: منتظر دیدن فیلم‌های «بادیگارد»، «ابد و یک روز» هستم و بسیار مشتاقم تا فیلم‌های بخش نگاه نو را ببینم چرا که شنیده‌ام هنرمندان با استعدادی دراین بخش از جشنواره آثار خود را ارائه کرده‌اند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 13177 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13177
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات